کد خبر: 491243
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۹ ۱۵:۰۲:۲۷
| |

مناقشه ۳۲ میلیاردی، بی‌برنامگی فدراسیون و سکوت نوبخت

در تیم ملی آرامش وجود ندارد

گویا هنوز آنها که باید باور کنند تیم ملی در شرایط خطرناکی به سر می‌برد، باور نکرده‌اند. امروز نهم خرداد است و روز سیزدهم اولین بازی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی برگزار می‌شود.

در تیم ملی آرامش وجود ندارد
کد خبر: 491243
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۹ ۱۵:۰۲:۲۷

اعتمادآنلاین| تیم ایران در شرایطی باید مقابل هنگ‌کنگ،کامبوج، بحرین و عراق به میدان برود که حتی دوم شدن در گروه سوم مسابقات هم کمکی به صعودش نمی‌کند، چراکه با کناره‌گیری کره شمالی از مسابقات، جدول مسابقات دستخوش تغییر شده و بازی ایران مقابل کامبوج در نظر گرفته نمی‌شود. ایران 4 برد از 4 بازی می‌خواهد و حتی بزرگ‌ترین تیم‌های فوتبال دنیا در مقابل ضعیف‌ترین تیم‌ها هم نمی‌توانند تضمین کنند که از 4 بازی پیاپی برنده از زمین خارج می‌شوند.

به گزارش اعتماد، ملی‌پوشان فوتبال کشورمان روز پنجشنبه اولین جلسه تمرینی خود را در کیش برگزار کردند تا آماده سفر به منامه و بازی مقابل رقبا بشوند. مهدی طارمی مهاجم تیم ملی ایران پنجشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی انتقادات زیادی از شرایط اردویی و تدارکات تیم ملی مطرح کرد. طارمی گفت: «فدراسیون فوتبال که خیلی از بازی‌ها را در طول فصل لغو کرد، می‌توانست بازی آخر لیگ را لغو کند تا اردوی تیم ملی زودتر برگزار شود و تیم ملی در این برهه حساس که باید بازی‌ها را ببریم، بیشتر تمرین کند.» مهاجم تیم پورتو ادامه داد: « چند روز درگیر واکسن و تست کرونا بودیم و کلاً برنامه خاصی نداشتیم. یک هفته دیگر بازی‌هایمان شروع می‌شود و اولین تمرین را تازه پنجشنبه انجام دادیم. کسی هنوز به فکر تیم ملی نیست. انتظار دارند چون بازیکنان خوبی در تیم ملی هستند، به بحرین برویم و نتیجه بگیریم. مربی دارد تمام تلاشش را می‌کند ولی زمان زیادی ندارد.» او همچنین در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: «در این چند روز یکسری بی‌برنامگی‌ها بود. وظیفه ما احترام به همه است و اگر هواداری عکس و امضا می‌خواهد باید انجام بدهیم ولی در این شرایط اگر یک بازیکن کرونا بگیرد، احتمال دارد به بقیه بازیکنان هم سرایت کند. اگر چهار، پنج بازیکن از یک تیم کرونا بگیرند شرایط سخت می‌شود. با اینکه همه مردم را دوست داریم و وظیفه‌مان است به همه احترام بگذاریم ولی باید طوری برنامه‌ریزی کرد که شرایط -از نظر کرونا- امن‌تر باشد. فکر می‌کنم با همه شرایط بدی که داشتیم از الان به بعد وضعیت بهتر باشد.» انتقادات طارمی در شرایطی مطرح شد که فدراسیون فوتبال مدعی است بهترین شرایط برای ملی‌پوشان فراهم شده است.

روز بعد به دنبال انتقادات صریح و تند مهدی طارمی از وضعیت برگزاری اردوی تیم ملی، جمعی از ملی‌پوشان مشکلات به وجود آمده را به فدراسیون منتقل کردند. در همین راستا شنیده شد برخی ملی‌پوشان باتجربه در گفت‌وگو با مدیران اجرایی فدراسیون که پیش‌تر چندین بار برای برپایی این اردو به کیش رفته بودند، انتقادات تندی را مطرح کردند. انتقاداتی که البته به مذاق مدیران فدراسیون خوش نیامده است.

روز جمعه علاوه بر انتقادات ملی‌پوشان حاشیه دیگری حول فدراسیون فوتبال به وجود آمد. وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال سر بودجه تخصیص داده شده از سوی سازمان برنامه و بودجه به مشکل خوردند و در همین زمینه مصاحبه‌ها و بیانیه‌هایی منتشر شد. در ابتدا خبری مبنی بر اینکه محمد باقر نوبخت به عنوان رییس سازمان برنامه و بودجه مبلغ 52 میلیارد تومان به فدراسیون فوتبال برای آماده‌سازی تیم ملی خواهد داد در خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت و به تایید مدیران فدراسیون هم رسید. بعد از آن مهدی علی‌نژاد معاون وزیر ورزش با تکذیب این خبر گفت: «کل مبلغ تخصیص یافته توسط سازمان برنامه و بودجه به فدراسیون فوتبال از محل سرجمع اعتبارات وزارت ورزش و جوانان بوده و کمک جداگانه‌ای در کار نبوده است. مبلغ مذکور نیز 20 میلیارد تومان بوده که از این میزان تاکنون 10 میلیارد تومان از طرف خزانه‌داری کل کشور به وزارت ورزش و جوانان پرداخت شده که بلافاصله نیز به حساب فدراسیون فوتبال واریز شد و هر زمان مابقی پرداخت نیز توسط خزانه کل کشور به این وزارت پرداخت شود، به حساب فدراسیون واریز خواهد شد.»

ساعتی بعد فدراسیون با انتشار بیانیه‌ای به صورت تلویحی از وزارت ورزش خواست نقش شاه‌قلی را بازی نکند و تمام پولی که نوبخت قول داده به فدراسیون برسد. فدراسیون در این رابطه نوشت: «فدراسیون فوتبال نیاز به آرامش، تمرکز و منابع مالی کافی و به موقع دارد. در راستای این مهم و برای آمادگی روحی و روانی بازیکنان و کادر تیم‌ ملی، پرواز اختصاصی، هتل باکیفیت و زمین تمرین مناسب به‌رغم محدودیت‌ها فراهم شد. در خصوص خبر اختصاص کمک سازمان برنامه و بودجه به فدراسیون علام می‌دارد با رویکرد مثبت و خیرخواهانه دکتر نوبخت، ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین پیگیری‌های شخصی دکتر سلطانی‌فر، وزیر محترم ورزش و جوانان تا به امروز 10 میلیارد تومان به‌ حساب فدراسیون فوتبال ایران واریز شده است و باتوجه به دستور پرداخت مبلغ 52 میلیارد تومان بابت هزینه‌های مربوط به فدراسیون فوتبال جهت کسب آمادگی برای حضور در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی فوتبال قطر به خزانه‌دار محترم کل کشور و مابقی این مبلغ نیز قرار است باتوجه به نیاز فوری تیم‌ملی و پیرو مذاکره فدراسیون فوتبال و پیگیری‌های مشفقانه رییس محترم سازمان برنامه و بودجه، جناب آقای دکتر نوبخت، ظرف یکی، دو روز آینده واریز شود.»

حال معلوم نیست این اختلاف 32 میلیارد تومانی بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال از کجا ناشی شده و چرا در آستانه بازی‌های حساس تیم ملی چنین مسائلی به این شکل رسانه‌ای می‌شود. از سمت دیگر سازمان برنامه و بودجه که نامش در این مناقشه به گوش می‌رسد و در واقع قرار است به فوتبال پول تزریق کند هنوز واکنشی نشان نداده. به هر ترتیب آنچه مشخص به نظر می‌رسد عدم وجود آرامش در فدراسیون فوتبال و به‌تبع آن تیم ملی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها