نگاه ویژه رئیس جمهور سیزدهم به چالش اصلی صنعت طلا

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، بزرگترین چالش فعلی صنعت طلا و جواهر را در بحث اخذ مالیات بر ارزش افزوده دانسته و معتقد است که رئیس جمهوری آینده بتواند با نگاه ویژه‌ای این صنعت را مجدد احیا کند.

نگاه ویژه رئیس جمهور سیزدهم به چالش اصلی صنعت طلا
کد خبر: 491278
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۹ ۱۵:۵۱:۴۰

اعتمادآنلاین| محمد کشتی‌آرای در رابطه با مسیر انتخابی و اولویت‌دهی رئیس جمهوری بعدی در حوزه اقتصاد صنعت سکه و طلا، اظهار کرد: بزرگترین مشکل و چالشی که طی سال‌های اخیر به آن دچار شدیم و سبب شد که متاسفانه صنعت طلا کشور به قهقرا رود، بحث مالیات بر ارزش افزوده بوده که از بدو آغاز اجرایی شدن، باعث شد این صنعت از روزهای شکوفایی پیش از اخذ مالیات بر ارزش افزوده دور شود. ضمن اینکه صادرات قریب به 800 میلیون دلاری متوقف شد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن تاکید براینکه مصرف داخلی طلا نیز با اخذ این مالیات‌ها کاهش پیدا کرد، گفت: سرمایه‌گذاری بر روی طلای خام، سکه و طلاهای دست دوم سبب آسیب به این صنعت و بازار آن و نوسانات قیمت سکه شد و این مشکلات صنعت طلا کشور را به پایین سطح خود رساند. این در حالی است که ما از جمله کشورهایی بودیم که از نظر صنعت طلا در دنیا، حرفی برای گفتن داشتیم و صنعت بر مداری افتاده بود که تولیدات خوبی داشت.

این مقام صنفی یادآور شد: همانطور که اشاره شد در مقطع سال‌های 1389-1390 صادرات 800 میلیون دلاری را داشتیم اما اکنون این میزان به حداقل خود رسیده و متاسفانه صادرات مصنوعات طلای ایران بسیار محدود شده است.

بسیاری از واحدها تعطیل و بسیاری دیگر با حداقل ظرفیت فعال‌اند

کشتی‌آرای تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از واحدهای تولیدی ما با حداقل ظرفیت در حال تولید هستند و بسیاری دیگر از واحدهای تولیدی و توزیعی مجبور به تعطیلی واحد خود شدند؛ بنابراین اگر رئیس جمهوری بعدی بتواند نگاه ویژه‌ای به این صنعت داشته باشد، که مهمترین بخش آن بحث مالیات بر ارزش افزوده است، می‌توان مجدد این صنعت را احیا کرد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با تاثیر انتخابات پیش‌روی بر بازار سکه و طلا و قیمت آن‌ها، اظهار کرد: بحث انتخابات هیچ تاثیری بر قیمت سکه و طلا نخواهد داشت و همچون سایر انتخابات داخلی نمی‌تواند تاثیری بر قیمت‌های سکه و طلا داشته باشد؛ چراکه جریان سیاسی عادی کشور است که دلیلی ندارد بخواهد در قیمت سکه و طلا تاثیرگذار باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها