کد خبر: 491397
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۰۸:۵۸:۳۲
| |

مقصود جباری؛ تهیه‌کننده سینما:

بهتر است سینماگران در حال حاضر فیلم‌هایشان را با استاندارد پخش در پلتفرم‌های اینترنتی بسازند

مقصود جباری تهیه‌کننده «آپاندیس»، «آزادی مشروط» و «آدم آهنی» معتقد است در شرایط حاضر که امکان اکران فیلم در سالن‌های سینما وجود ندارد بهتر است سینماگران فیلم‌هایشان را با استاندارد پخش در پلتفرم‌های اینترنتی بسازند.

بهتر است سینماگران در حال حاضر فیلم‌هایشان را با استاندارد پخش در پلتفرم‌های اینترنتی بسازند
کد خبر: 491397
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۰۸:۵۸:۳۲

اعتمادآنلاین| مقصود جباری تهیه‌کننده سینما اظهار داشت: در این شرایط که سینماها وضعیت مساعدی ندارند و مدتی طولانی است که شاهد تعطیلی مکرر سینماها هستیم لازم است نهادها و سازمان‌های مختلف به کمک سینما بیایند.

به گزارش برنا، جباری خاطرنشان کرد: اکران فیلم در پلتفرم‌های اینترنتی، کمک‌های نقدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به صورت وام پرداخت می‌شود و ... کمک‌ها و ایده‌هایی هستند که می‌توانند سازنده و راهگشا باشند اما قطعاً این‌ها کافی نیستند و لازم است حمایت‌های بیشتری از سینما صورت بگیرد.

او افزود: متأسفانه فعلاً نمی‌توان به اکران فیلم‌ها در سالن‌های سینما فکر کرد و تا زمانی که مردم از عدم ابتلا به ویروس کرونا خیالشان راحت نشود و به اطمینان نرسند قطعاً وضعیت به همین شکل است.

مسئولان سینمایی کشور می‌توانند با حمایت‌های مختلف اطمینانی برای سینماگران به وجود آورند که در این شرایط فیلمشان را اکران کنند و مردم هم به سینما بروند. به نظر من حتی اگر همه مردم واکسن بزنند تا مدت‌ها ما نمی‌توانیم به بهتر شدن وضعیت سینماها امیدوار باشیم.

این تهیه‌کننده خاطرنشان کرد: زمانی فیلم‌های سینمایی به صورت نگاتیو ضبط می‌شدند و به همین شکل نیز در سینماها اکران می‌شدند که پس از چند سال امکان ضبط دیجیتال آثار سینمایی نیز فراهم شد و کم‌کم با وجود هزینه‌های بالا سینماها تجهیزات نمایش خود را تغییر دادند و خود را به نوعی با شرایط حاضر وفق دادند.

امروز هم شرایط تغییر کرده و اکران فیلم‌ها در پلتفرم‌های اینترنتی انجام می‌شود. این تغییر در همه جای دنیا به وجود آمده و ما هم باید آمادگی این تغییر را داشته باشیم.

در حال حاضر حتی فیلم‌های سینمایی در کشورهایی چون آمریکا و چین نیز موفق نیست و آثار سینمایی معمولاً با شکست روبرو می‌شوند و رفتن به سمت پلتفرم‌ها اتفاقی است که در حال رخ دادن است.

او در پایان تأکید کرد: پیشنهاد من به دوستانی که در این شرایط می‌خواهند فیلم بسازند این است که فیلمشان را با هزینه اندکی بسازند و به اکران در پلتفرم‌های اینترنتی فکر کنند تا از فروش اثرشان اطمینان خاطر داشته باشند و بدانند که با ضرر مالی روبرو نمی‌شوند.

من به عنوان تهیه‌کننده اگر قرار باشد در این شرایط فیلمی بسازم قطعاً سعی می‌کنم طرحم را در قالب یک سریال ارائه دهم و به یک سریال تبدیل کنم تا بتوانم در شبکه نمایش خانگی اثرم را پخش کنم. ساخت فیلم برای اکران در سالن‌های سینما امروز کاری عقلانی و درست نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها