لاله افتخاری، نماینده دوره نهم مجلس:

انتخابات 1400| اصلاح‌طلبان باید ممنون شورای نگهبان باشند/ رد صلاحیت این کاندیداها باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات نمی‌شود

یک نماینده دوره نهم مجلس گفت: جهانگیری باید ممنون و متشکر باشد که صلاحیتش احراز نشده و محترمانه از عرصه انتخابات کنار گذاشته شده، چرا که اگر وارد رقابت‌های نهایی انتخاباتی می‌شد، با رأی پایینی که کسب می‌کرد، وجهه سیاسی خود را هم از دست می‌داد.

انتخابات 1400| اصلاح‌طلبان باید ممنون شورای نگهبان باشند/ رد صلاحیت این کاندیداها باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات نمی‌شود
کد خبر: 491482
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۱۰:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| لاله افتخاری، نماینده دوره نهم مجلس گفت: اصلاح‌طلبان باید ممنون شورای نگهبان باشند. او همچنین گفت اسحاق جهانگیری هم باید ممنون باشد که صلاحیتش احراز نشده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در دوره نهم مجلس شورای اسلامی، ‌ با اشاره به بیانیه اخیر اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه رد صلاحیت این کاندیداها باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود، گفت:‌ اصلاح‌طلبان تا پیش از این اصلا امیدی به اینکه کاندیدایی در ریاست جمهوری داشته باشند نداشتند و شورای نگهبان در روند بررسی‌ها امکان حضور در رقابت‌های انتخاباتی را برای آنها فراهم کرد.

وی افزود: اصلاح‌طلبان به جای بیانیه دادن و گلایه‌مندی، باید از شورای نگهبان ممنون باشند چرا که همانطور که گفتم هیچ امیدی به داشتن نامزد در انتخابات ریاست جمهوری نداشتند و شورای نگهبان پس از بررسی صلاحیت‌ها این فرصت را در اختیار آنها قرار داد تا آنها هم نیز از کاندیدا و از فرصت برای رقابت انتخاباتی برخوردار باشند.

نماینده مردم تهران در دوره نهم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما در دوره‌های مختلف شاهد رد صلاحیت افراد مختلف در انتخابات بوده‌ایم، و هیچ‌یک از این رد صلاحیت‌ها در میزان مشارکت مردم در انتخابات تأثیری نداشته و آنها همواره با حضور پرشور در انتخابات، حمایت قاطع خود از نظام را نشان دادند.

افتخاری خاطرنشان کرد: مردم کاری ندارند که فلان کاندیدا از چه جریان یا خط سیاسی است، چرا که آنها به برنامه و سوابق کاری کاندیداها توجه دارند و ملاک تصمیم‌گیری آنها این موارد است نه اینکه فرد کاندیدا به چه گروه، دسته و جریانی تعلق دارد.

وی با اشاره به رد صلاحیت اسحاق جهانگیری در روند بررسی صلاحیت‌ها افزود: جهانگیری در هشت سال گذشته یک کارنامه کاری موفقی نداشته و مشکلات امروز کشور ما در حوزه مسائل اقتصادی، فرهنگی و... ثمره عملکرد دولتی است که جهانگیری نفر دوم آن بوده و در تصمیم‌گیری‌ها نقش تأثیرگذار داشته است.

نماینده تهران در دوره نهم مجلس اظهار کرد: جهانگیری باید ممنون و متشکر باشد که صلاحیتش احراز نشده و محترمانه از عرصه انتخابات کنار گذاشته شده، چرا که اگر وارد رقابت‌های نهایی انتخاباتی می‌شد، با رأی پایینی که کسب می‌کرد، وجهه سیاسی خود را هم از دست می‌داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها