گلنوش خسروی،ملی‌پوش فوتبال:

روزی فوتبال زنان ایران حرف اول آسیا را خواهد زد

ملی‌پوش فوتبال می‌گوید زنان ایران نسبت به سال‌های قبل پیشرفت زیادی داشته‌اند و پتانسیل این را دارند که در سطح اول آسیا قرار بگیرند.

روزی فوتبال زنان ایران حرف اول آسیا را خواهد زد
کد خبر: 491555
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۱۲:۱۸:۰۵

اعتمادآنلاین| تیم ملی فوتبال زنان ایران شهریور ماه سال جاری جام ملت‌های آسیا را پیش رو دارد و باید آماده رقابت در دور مقدماتی این مسابقات شود. در این راستا دو مرحله اردوی آماده‌سازی را پشت سر گذاشته و قرار است اواسط خرداد برای انجام دیدار تدارکاتی راهی بلاروس شود.

به گزارش ایسنا،گلنوش خسروی در گفت‌وگو با ایسنا به وضعیت اردوها و روند آماده‌سازی تیم ملی بیان کرد: دو سال به دلیل شیوع کرونا اردویی نداشتیم و اکنون که تمرینات تیم ملی از سر گرفته شده از امکاناتی که در اختیارمان قرار داده‌اند متعجب شدیم. در همه رده‌های تیم ملی بوده‌ام و تمام اردوها را پشت سر گذاشته‌ام اما اردوی فعلی از نظر کادر فنی و رسیدگی در سطح بالاتری قرار دارد. هرچند جای پیشرفت داریم اما کادر فنی و خانم شهره موسوی (نایب رئیس زنان فدراسیون) تلاش می‌کنند تا همه امکانات را فراهم سازند. اردوهای خوبی را پشت سر گذاشتیم اما بازیکنان بعد از پایان لیگ دو ماه تمرین

نداشتند و کار کادر فنی برای آماده کردن آنها سخت بود.

او افزود: کادر فنی و کادر پزشکی ما خیلی با علم و دانش هستند و برای هر لحظه از اردو برنامه‌ریزی داشتند. اینگونه نبود که فقط تمرین کنیم و آماده شویم بلکه برنامه‌ریزی‌های خاصی انجام شده بود. ما هم تلاش کردیم تا حد ممکن به آمادگی برسیم.

این بازیکن به اهداف تیم ملی فوتبال زنان اشاره کرد و گفت: هدف کوتاه ما این است که در اردوها و بازی‌های دوستانه‌ای که کادر فنی تدارک می‌بیند با تمام آمادگی شرکت و نتایج قابل قبولی کسب کنیم. هدف بلند مدت هم قرار گرفتن بین تیم‌های طراز اول آسیا است. امیدوارم با تلاش‌هایی که فدراسیون، کادر فنی و بازیکنان انجام می‌دهند به این اهداف برسیم.

خسروی به حساسیت خود برای حفظ آمادگی شخصی و پیگیری تمریناتش در مواقعی که مسابقه‌ای ندارد، اشاره کرد و گفت: همیشه روی تغذیه، خواب و تمریناتم سخت‌گیری خاصی دارم به گونه‌ای که وقتی فردی عادی یا حتی یک ورزشکار با زندگی حرفه‌ای من آشنا می‌شود، می‌گوید چگونه تحمل می‌کنی؟ سال‌هاست که لب به فست‌فود و شیرینی نزده‌ام، هیچ‌وقت تمریناتم را قطع نکرده‌ام و در تلاش بوده‌ام تا بدنم را آماده نگه دارم. چنین مسائلی برای هر بازیکنی نیاز است.

او با بیان اینکه بازیکنان خارج از اردو هم باید به زندگی حرفه‌ای خود توجه کنند، ادامه داد: اینگونه کار برای کادر فنی و

تیم ملی آسان می‌شود و کادر فنی با یکسری بازیکن نا آماده مواجه نخواهد شد. البته این کار سخت است چون برخی از بازیکنان وقتی به شهرهای خود برمی‌گردند امکانات خوبی ندارند. باید در زمین چمن کار کنند و به حمایت مسئولان استان‌ها نیاز دارند.

ملی‌پوش فوتبال زنان به تلاش کادر فنی و بازیکنان برای کسب نتیجه مطلوب در قهرمانی آسیا اشاره و بیان کرد: فدراسیون و کادر فنی به دنبال فراهم کردن امکانات برای تیم ملی هستند و امکانات بالایی هم داشتیم. علاوه بر این تمرینات با برنامه‌ریزی انجام شد. هرچند تیم ملی با شیوع ویروس کرونا اردویی نداشت اما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا نتایج قابل قبولی بگیریم. نتیجه‌گیری مقابل کشورهای سطح بالای آسیا کار سختی است اما هیچ‌چیز غیرممکن نیست و تلاش می‌کنیم.

او در مورد پتانسیل فوتبال زنان ایران گفت: بازیکنان خیلی خوبی داریم، نسبت به قبل خیلی پیشرفت کرده‌ایم و بازیکنان از رده‌های پایه و با برنامه‌ریزی آموزش می‌بینند. از طرفی فوتبال بیشتر دیده می‌شود. زمانی که برنامه ریزی مناسبی برای این بازیکنان انجام شود، بستر پیشرفت‌شان فراهم خواهد شد و می‌توانیم حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشیم. مطمئن باشید همانطور که فوتسال زنان ما در آسیا حرف اول را می‌زند، روزی فوتبال زنان هم به این جایگاه خواهد رسید چون پتانسیل خوبی داریم.

گلنوش خسروی در پایان از فدراسیون فوتبال و کادر فنی تشکر کرد و گفت: خانم موسوی، خانم درودیان و آقای خادم شبانه‌روزی تلاش می‌کنند و کادر فنی هم برای هر لحظه از اردو برنامه ریزی خوبی انجام داده است، از آنها تشکر می‌کنم و امیدوارم که ما بازیکنان هم بتوانیم در این مدت کم پیشرفت مناسبی داشته باشیم و به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها