رازهای خندان‌ترین تیم ملی تاریخ

همه‌‌چیز آماده فتح بزرگ در منامه است

اخبار و تصاویر ارسالی از جزیره کیش نشان می‌دهد بازیکنان تیم ملی کشورمان در بهترین فرم روحی و روانی قرار دارند و تمرینات پرشور و بانشاطی را پشت سر می‌گذارند.

همه‌‌چیز آماده فتح بزرگ در منامه است
کد خبر: 491559
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۱۲:۲۰:۵۳

اعتمادآنلاین| این بهترین اتفاق ممکن در این مقطع زمانی است؛ جایی که تیم کشورمان باید آماده حضور در مسابقات دشوار انتخابی جام‌جهانی شود. جای خوشحالی است که نشان چندانی از استرس بین بازیکنان به چشم نمی‌خورد، اما این طراوت کم‌نظیر شاید دلایلی هم داشته باشد.

سرمربی منعطف‌تر

به گزارش همشهری، دراگان اسکوچیچ گارد بازی دارد و باانعطاف چشمگیری با بازیکنان برخورد می‌کند. شدت این انعطاف به‌قدری است که محمدرضا اخباری وسط اردوی تیم ملی راهی تبریز می‌شود، داربی را بازی می‌کند و برمی‌گردد! حواس‌مان هست که لزوما در مورد یک «فضیلت» حرف نمی‌زنیم. شاید حتی سختگیری و اقتدار معروف کارلوس کی‌روش برای تیم ملی مفیدتر هم بود. به هر حال اما اسکوچیچ رویه دیگری دارد و فضای تیم ملی را باز و بانشاط نگه می‌دارد. این مسئله دست‌کم در کوتاه‌مدت و جایی که تیم ملی برای رقابت حیاتی با بحرین و عراق نیاز به روحیه دارد، اصلا بد نیست. این خنده‌ها را دوست داریم و دل‌مان می‌خواهد بچه‌ها با همین روحیه راهی منامه شوند. فعلا استرس سم است. شاید بعد از عبور از این مرحله، سیستم اسکوچیچ هم تغییر کند.

حضور کریم باقری

ساده‌ترین و در عین حال مفیدترین تصمیمی که فدراسیون فوتبال می‌توانست بگیرد، همین دعوت کوتاه‌مدت از کریم باقری به تیم ملی بود. اصلا مهم نیست که او از نظر فنی به تیم کمک خواهد کرد یا نه؛ مسئله اینجاست که باقری محبوبیت بسیار زیادی بین اهالی فوتبال دارد و حضور او روی نیمکت یک وزنه روحی سنگین تلقی می‌شود. تقریبا تمام بازیکنان تیم ملی هم در این چند روز از حضور باقری استقبال کردند و به نیکی در مورد او سخن گفتند؛ بنابراین اضافه شدن آقا کریم به اردو نمی‌تواند در فضای پرشور به‌وجود آمده بی‌تأثیر باشد.

پدیده‌ای به اسم شجاع

جدای از مسائل شخصیتی، از نظر فنی سال‌ها بود که شجاع خلیل‌زاده می‌توانست به تیم ملی دعوت شود، اما این اتفاق برای او رخ نمی‌داد. طلسم موردنظر سرانجام در دوران دراگان اسکوچیچ شکست و او علاوه بر دعوت از خلیل‌زاده، حتی بازوبند کاپیتانی تیم ملی را هم در یک ربع پایانی بازی با ازبکستان به این بازیکن داد! راستش هنوز متوجه فرمول کاپیتانی شجاع در آن مسابقه دوستانه نشدیم، اما آنچه مسلم است اینکه خلیل‌زاده در زمره بازیکنان پرانرژی فوتبال ایران محسوب می‌شود؛ از آن دسته فوتبالیست‌هایی که با شوخی و خنده، هر جلسه تمرینی را مفرح و شیرین می‌کنند. گویا استقبال از شجاع در کیش بسیار هم گرم بوده است.

موفقیت‌های فردی

بخش دیگری از روحیه خوب بازیکنان تیم ملی به موفقیت‌های فردی آنها مربوط می‌شود. بیشتر شاگردان اسکوچیچ در فصل باشگاهی اخیر موفق عمل کردند. مهدی طارمی حالا می‌تواند بیشتر از قبل پز گل قیچی برگردانش را بدهد؛ چون آن توپ وارد دروازه قهرمان اروپا شد. سردار آزمون هم فصلی جادویی داشت، همینطور کریم انصاری‌فرد و چند نفر دیگر. حالا فقط گره تیم ملی باید باز شود که این اتفاق هم با تیم پرروحیه‌ای که داریم، اصلا دور از دسترس نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها