کد خبر: 491599
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۰ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

یک ژنرال الجزایری به درجه سرباز صفر تنزل درجه پیدا کرد

یک ژنرال ارتش الجزایر که در دوره حکومت رئیس‌جمهور سابق در یک پست کلیدی حضور داشت به جرم دست بردن در نتایج انتخابات و اختلاس تنزل درجه پیدا کرد.

یک ژنرال الجزایری به درجه سرباز صفر تنزل درجه پیدا کرد
کد خبر: 491599
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۰ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک ژنرال ارتش الجزایر که در دوره حکومت رئیس‌جمهور سابق در یک پست کلیدی حضور داشت به جرم دست بردن در نتایج انتخابات و اختلاس تنزل درجه پیدا کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از رسانه‌های الجزایری، ژنرال واسینی بوعزه که در دوره حکومت عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس سرویس اطلاعات داخلی این کشور بود بعد از محاکمه خلع درجه شد و به درجه سرباز صفری تنزل یافت.

این ژنرال سابق ارتش الجزایر در اتهام فساد و به دست آوردن مال نامشروع از طریق کلاهبرداری مجرم شناخته شد و در حال حاضر در زندان نظامی «بلیده» در 50 کیلومتری غرب پایتخت زندانی است.

او در مورد اول به هشت سال زندان و در اتهام دیگر یعنی تلاش برای تغییر نتایج انتخابات اخیر نیز به 16 سال زندان محکوم شده است.

این نظامی ارتش الجزایر متهم است در انتخاباتی که عبدالمجید تبون رئیس‌جمهور فعلی در آن به پیروزی رسید از رقیبش وزیر فرهنگ اسبق حمایت کرده و سعی در تغییر آرا به نفع او داشته است.

تبون در یکی از اولین حکم‌های خود بعد از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ژنرال واسینی را از مقام خود خلع و مستقیماً راهی زندان کرد.

به گفته طرفداران دولت فعلی، زندانی شدن این ژنرال باعث شد موج ناآرامی و اغتشاشات در این کشور به تمامی فروکش کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها