کد خبر: 491622
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۱۳:۴۲:۵۰
| |

خورشیدی‌فر،مشاور فنی وزنه‌برداری بانوان :

کسب مدال جمالی قابل پیش‌بینی بود / باید حمایت‌ها از وزنه‌برداری بانوان ادامه دار باشد

مشاور فنی وزنه‌برداری بانوان گفت: مسابقات بسیار سنگینی در دسته 87 کیلوگرم بانوان وجود داشت، اما طبق محاسباتی که داشتیم کسب مدال در این وزن قابل پیش‌بینی بود.

کسب مدال جمالی قابل پیش‌بینی بود / باید حمایت‌ها از وزنه‌برداری بانوان ادامه دار باشد
کد خبر: 491622
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۱۳:۴۲:۵۰

اعتمادآنلاین| علی‌اکبر خورشیدی‌فر با اشاره به سطح بالای مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بانوان جوانان جهان در ازبکستان، اظهار داشت: این رقابتها، یکی از مراحل گزینشی المپیک توکیو بود که بر همین اساس برخی از وزنه‌برداران خوب دنیا برای کسب سهمیه در تاشکند حاضر شده بودند و از این رو سطح مسابقات افزایش پیدا کرده بود. تیم وزنه‌برداری بانوان‌مان کشورمان در رده سنی جوانان برای اولین بار در رقابتهای جهانی شرکت داشت.

به گزارش فارس، مشاور فنی وزنه‌برداری بانوان در خصوص مدال‌آوری وزنه‌برداری بانوی ایرانی عنوان کرد: در وزن 87 کیلوگرم بخش بانوان، یکتا جمالی بسیار خوب کار کرد و توانست سه مدال برنز را از آن خود کند و برای اولین بار وزنه‌برداری کشورمان را صاحب مدال جهانی‌ کرد. همچنین یکتا جمالی با 16 سال سن نخستین بار در مسابقات بین‌المللی حضور پیدا می‌کرد و برخی از استرس‌ها و حساسیت هایی وجود داشت. ولی جمالی با آرامش و قدرت خوبی کار خود را پیش برد و هر شش وزنه خود را مهار کرد. این نکته را هم نباید فراموش کنیم که در حرکت یکضرب مدال نقره را با اختلاف یک کیلوگرم و در حرکت دوضرب با اختلاف دو کیلوگرم مدال نقره از دست دادیم.

وی افزود: این مدال به راحتی کسب نشده است و زحمات زیادی از عزیزان از جمله رئیس، مسئولان و دیگر اعضای فدراسیون وزنه برداری بود.بر همین اساس این موفقیت را به جامعه ورزش، وزنه‌برداری و بانوان کشورمان تبریک می‌گویم.

خورشیدی‌فر با اشاره به اینکه برای کسب این مدال با برنامه پیش رفتیم، گفت: آنالیز خیلی خوبی از حریفان این دسته داشتیم که تورسنوی جَباروا از ازبکستان رکورد‌دار جهان، دو وزنه‌بردار آمریکایی، دو شرکت‌کننده از ترکیه و یک ورزشکار لهستانی حضور داشتند. مسابقات بسیار سنگینی در این دسته وجود داشت اما طبق محاسباتی که داشتیم کسب مدال در این وزن قابل پیش‌بینی بود.

وی ادامه داد: بعد از مدال‌آوری بانوی وزنه‌برداری کشورمان، مربیان اکثر کشورها و مسئولان iwf کسب این مدال را به جمالی، کادر فنی و مسئولان فدراسیون تبریک گفتند. رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ازبکستان عنوان کرد که باعث افتخار است که ایرانی‌ها اولین مدال بانوان‌شان را در کشورمان کسب کردند و تاریخ ساز شدند.

خورشیدی‌فر خاطرنشان کرد: امیدواریم حمایت و برنامه‌ریزی‌های از وزنه‌برداری بانوان ادامه داشته باشد تا در آینده هم شاهد چنین موفقیت‌های بیشتری باشیم. فدراسیون وزنه‌برداری، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان باید نگاه‌ ویژه‌ای به این وزنه‌بردار داشته باشند تا در المپیک 2024 پاریس اولین مدال بانوان در المپیک را هم به دست بیاوریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها