کد خبر: 491633
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۱۳:۴۸:۳۰
| |

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد:

افزایش یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت با تکیه بر شرکت‌های ایرانی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: می‌توان روزانه یک میلیون بشکه نفت را با شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی که مدعی تامین‌ مالی، فنی و مدیریتی هستند، افزایش داد.

افزایش یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت با تکیه بر شرکت‌های ایرانی
کد خبر: 491633
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۱۳:۴۸:۳۰

اعتمادآنلاین| «علی آقا محمدی» در مراسم امضای تفاهم‌نامه مطالعات توسعه میدان آزادگان، ادامه داد: استفاده از توان جوانان تحصیل کرده، نیازمند توسعه سرمایه‌گذاری‌ها است.

به گزارش ایرنا، وی افزود: مهمترین ضعف در 10 سال گذشته عدم توسعه سرمایه‌گذاری است و اگر بخواهیم اتفاقی در کشور رخ دهد نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم که با به کارگیری تمام توان ملی محقق می‌شود و تکیه بر توان دولتی بی‌معنی است.

آقامحمدی با اشاره به اینکه منابع نفتی‌مان را همواره صرف اداره کشور کرده‌ایم‌، گفت: با ادامه روند کنونی، پس از 30 سال کشوری پیر و فقیر خواهیم شد.

وی تاکید کرد: روسیه، آمریکا و عربستان از سطح تولید مشابه ما به تولید روزانه 10‌ میلیون بشکه رسیده‌اند، ایران‌ هم نباید در این سطح تولید باقی بماند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: تا درباره افزایش تولید صحبت می‌کنیم، عده‌ای سریع می‌گویند خام فروشی. نه به‌هیچ‌وجه به این معنا نیست، همچنان که دو طرح پتروپالایشی عظیم در حال اجراست.

به گفته آقا محمدی، در آستانه برنامه هفتم توسعه، باید مبنا را تولید روزانه چهار میلیون بشکه نفت و تولید روزانه چهار میلیون‌ بشکه معادل نفت، گاز طبیعی بگذاریم و فراتر از آن را به حوزه سرمایه‌گذاری اختصاص دهیم.

وی گفت: با این روند، در برنامه‌ای 25 ساله این امکان را داریم که 1500 میلیارد دلار از این محل برای سرمایه‌گذاری به دست آوریم.

آقا محمدی افزود: با امضای تفاهمنامه‌های امروز می‌توان روزانه یک میلیون بشکه تولید نفت را با شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی که مدعی تامین‌ مالی و فنی در عین حال مدیریتی هستند، افزایش داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها