کد خبر: 491666
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۱۴:۲۷:۴۲
| |

محمدمهدی حاج محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها:

افزایش آمار زندانیانی که پایند الکترونیک دارند

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: آمار زندانیانی که از پایند الکترونیک استفاده می‌کردند پیش از این 800 نفر بوده که در سال جاری این رقم به 3 هزار نفر افزایش یافته است. هفته گذشته قرارداد تولید 20 هزار پابند الکترونیکی جدید منعقد شده که در 6 ماه پیش رو به تدریج در اختیار سازمان زندان‌ها قرار می‌گیرد.

افزایش آمار زندانیانی که پایند الکترونیک دارند
کد خبر: 491666
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۱۴:۲۷:۴۲

اعتمادآنلاین| رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به افزایش 3 هزار نفری آمار زندانیانی که از پایند الکترونیک استفاده می‌کنند، گفت: هفته گذشته قرارداد تولید 20 هزار پابند الکترونیکی جدید منعقد شده که در 6 ماه پیش رو به تدریج در اختیار سازمان زندان‌ها قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی حاج محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در جلسه صبح امروز دوشنبه (دهم خرداد ماه) شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به سیاست استفاده از پابند الکترونیک برای گذران دوران حبس برخی از زندانیان گفت: آمار زندانیانی که از پایند الکترونیک استفاده می‌کردند پیش از این 800 نفر بوده که در سال جاری این رقم به 3 هزار نفر افزایش یافته است.

وی با بیان این که با پیگیری‌های صورت گرفته و تأمین اعتبار، هفته گذشته قرارداد تولید 20 هزار پابند الکترونیکی جدید منعقد شده که در 6 ماه پیش رو به تدریج در اختیار سازمان زندان‌ها قرار می‌گیرد، از شرکت‌‎های دانش بنیان دعوت کرد این سازمان را در تأمین نیاز‌های خود در این حوزه یاری دهند.

رئیس سازمان زندان‌ها همچنین با اشاره به پیگیری ویژه رئیس قوه قضاییه پیرامون موضوع سلامت زندانیان در ایام شیوع بیماری کرونا گفت: ما در این ایام حفظ سلامتی زندانیان را یکی از وظایف جدی و اصلی خود تلقی کردیم و بر این اساس با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در زندان‌ها و همچنین اعطای مرخصی به تعداد زیادی از زندانیان در چند نوبت، مانع آسیب رسیدن به سلامت زندانیان شدیم.

حاج محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: پس از آغاز واکسیناسیون در کشور طی دو فقره مکاتبه با ستاد ملی مقابله با کرونا خواستار در اولویت قرار گرفتن زندانیان و زندانبانان در طرح عمومی واکسیناسیون شدیم که هنوز با این درخواست موافقت نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها