سعید آذری، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان:

مسببان تحرکات علیه فولاد را شناسایی کردیم / اخراج نکونام را نمی‌پذیرم

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با بیان این که تمام مسببان تحرکات علیه فولاد را شناسایی کرده ایم و از طریق پلیس فتا نیز در حال پیگیری هستیم، گفت: هواداران واقعی فولاد می دانند عده ای مغرضانه به دنبال ضربه به فولاد هستند زیرا می خواهند همیشه جایگاهی در فولاد داشته باشند و همین عده پشت قضیه برهم زدن جو در فضای مجازی علیه فولاد و در حال مهندسی کردن شرایط هستند.

مسببان تحرکات علیه فولاد را شناسایی کردیم / اخراج نکونام را نمی‌پذیرم
کد خبر: 491837
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۰۸:۴۷:۳۱

اعتمادآنلاین| سعید آذری در واکنش به اعتراض عده ای از هواداران نسبت به نتیجه گیری تیم فولاد، اظهارکرد: بازیکنان ما تحت فشار بسیار مسابقات از دوم فروردین ماه تاکنون تمرینات سخت و فشرده ای را پشت سر گذاشته اند و با توجه به بسته بودن پنجره مسابقات، بازیکنان مان تمام جان و انرژی شان را برای فولاد گذاشته اند و من موظف هستم از تک تک بازیکنان

و کادرفنی به ویژه آقای نکونام قدردانی کنم.

نکونام یک تیم رده نهمی را تحویل گرفت

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: آقای نکونام وقتی به فولاد آمد یک تیم رده نهمی را تحویل گرفت ولی با تلاش ویژه ای که داشت، این تیم را به لیگ قهرمانان آسیا رساند. این که فولاد در سال های گذشته، قهرمان لیگ بوده موضوعی است که همه ما به آن اذعان داریم و حتی می دانیم که فولاد در مقطعی نیز هفت هشت بازیکن در تیم‌ملی داشت و این ها حقایقی است که بر کسی پوشیده نیست اما باید بدانیم که تیم ملی برزیل هم زمانی برای پنج شش بار قهرمان جام جهانی شده است اما اکنون در کشور خود هفت گل از آلمان دریافت می کند، می خواهم بگویم فوتبال به این شکل نیست که اگر دو دوره قهرمان لیگ برتر شدیم، انتظار داشته باشیم با دو سال کار آن هم بعد از مقطعی شش هفت ساله که ناموفق بوده ایم، سریعا مجددا قهرمان شویم.

انتقادات به‌جا را با جان و دل می‌پذیرم

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با بیان اینکه هیچ کسی به اندازه مدیرعامل و سرمربی تیم، از باخت ناراحت نمی شود، تاکید کرد: آن بخش از انتقادات را که هواداران راستین و واقعی فولاد دارند، با جان و دل می پذیریم و بازهم تاکید می کنم نتایج فعلی بیشتر تحت تاثیر خستگی فیزیکی و روانی بازیکنان به خاطر فشردگی برنامه بازی های فولاد بوده است. ضمن این که 90 درصد نتایجی که به ضرر ما بوده است به خاطر اشتباهات داوری بوده است و من بیشتر نگران جریانات این شکلی هستم که می خواهد به فولاد ضربه بزند زیرا شاید برخی باورشان نمی شد که فولاد طی دو سال مجددا احیا شود و به کورس رقابت با مدعیان برگردد. به هر حال انتقادات به جا را با جان و دل پذیرفته و در جهت اصلاح کار اقدام می‌کنیم.

مسببان تحرکات علیه فولاد را شناسایی کردیم

وی درخصوص این‌که در روزهای اخیر در فضای مجازی عده ای در اعتراض به عملکرد تیم فولاد، خواهان اخراج نکونام شده بودند نیز عنوان کرد: یکسری مسائل که در فضای مجازی است، به درد همان فضا می خورد. ما تمام مسببان این قضایا و تحرکات را شناسایی کرده ایم و از طریق پلیس فتا نیز در حال پیگیری هستیم. هدف این عده مشخص است اما هواداران واقعی فولاد خودشان کاملا به شرایط واقف هستند و می دانند عده ای مغرضانه به دنبال ضربه به فولاد هستند زیرا می خواهند همیشه جایگاهی در فولاد داشته باشند که همین عده پشت قضیه برهم زدن جو در فضای مجازی علیه فولاد هستند و در حال مهندسی کردن شرایط هستند. این عده به فکر الان رفتنِ آذری و نکونام نیستند و از اکنون به فکر فصل بعدی هستند زیرا با خود می گویند اگر فولاد امسال هم موفق شود، شاید بازهم نکونام و آذری در فولاد بمانند و فصل بعدی هم به خاطر وجود ما، جایگاهی در فولاد نداشته باشند زیرا با آمدن من دست عده ای از باشگاه بریده شد.

به هواداران می‌گویم، قبلا در باشگاه چه اتفاقاتی رقم می‌خورد

آذری گفت: به هر حال این تحرکات را شناسایی کرده ایم و از طریق پلیس فتا نیز دنبال قضیه هستیم. من می دانم که هواداران خونگرم، با شرافت و فوتبال فهم فولاد، متوجه این شرایط هستند. هدف این عده که شیطنت می کنند نیز اوج گیری فولاد نیست و همان عده ای هستند که از باشگاه به بیرون رانده شدند و اکنون در حال تحریک هواداران هستند. ضمن این که اگر به شیطنت و ضربه زدن به فولاد ادامه دهند به هواداران فولاد می گویم که پیش از این در این باشگاه چه اتفاقاتی رقم می خورد و اکنون با حضور ما چه ساماندهی‌ای صورت گرفته است. این ها را می گویم که هواداران واقعی فولاد حواس خود را جمع کرده و بیش از قبل آگاه باشگاه باشند. هیچ کسی به اندازه هواداران تیم و کسی که برای تیم زحمت می‌کشد، عاشق فولاد نیست.

قبلا در هر بازی 15 فرد غیرمسئول در رختکن فولاد حضور داشت

وی بیان کرد: من نمی خواهم نتایج اخیر را توجیه کنم زیرا موظف هستیم که تا آخرین لحظه بجنگیم. اما بیش از 40 سال حضور در ورزش و 18 سال مدیریت، متوجه تمام قضایا و اتفاقات هستم. به هر حال قبل از این که من و نکونام به فولاد بیاییم در هر بازی 15 تا 16 فرد غیرمسئول در رختکن فولاد حضور داشت اما حالا که نظم و انضباط پیدا کرده است، خیلی ها اذیت شده اند. همان هایی که دوست داشتند همیشه نزدیک فولاد باشند و از مزایای تیم استفاده کنند که البته همه آن ها شناسایی شده اند. من و نکونام دنبال این که کارنامه‌مان خراب شود، نیستیم و با تمام وجود می جنگیم تا فولاد در پایان لیگ بیستم هم به جایگاهی که در شان آن است، برسد. فولاد اکنون در بین هشت تیم جام حذفی است و مطمئن باشید در تعطیلات لیگ، روزهای خوب فولاد به این تیم بر می گردد، مثل فصل گذشته.

معتقدم نکونام به فولاد خدمت کرد

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان خطاب به هواداران فولاد، گفت: در بازی شطرنج، سربازی که تا آخر جلو برود وزیر می شود. ما هم با یکی دو باخت ناامید نمی شویم. ضمن این که فلسفه مدیریتی من بر پایه ثبات شکل گرفته است و در ذوب آهن نیز تا آخرین لحظه پای مربیان تیمم می ایستادم و اکنون هم معتقدم که نکونام به فولاد خدمت کرده است و اجازه نمی دهم عده ای در فضای مجازی بخواهند آقای نکونام را عوض کنند و دست به توطئه بزنند. این عده یک طرف این شیطنت ها هستند و مربیانی که می خواهند برای فصل آینده در فولاد کار بگیرند نیز طرف دیگر قضیه هستند.

انتقادی مثل اینکه نکونام را اخراج کنید، نمی‌پذیرم

آذری با تاکید بر این که هوادار فولاد، مزد صبر خود را مثل فصل گذشته خواهد گرفت، افزود: انتقاد پیشکسوتان خوزستان از جمله آقای بختیاری زاده و باقری نیا را به دیده منت می پذیرم و استفاده می کنم. عده ای خواستار بازی دادن به بومی ها بودند که در همین بازی با سایپا هفت خوزستانی به میدان رفتند. چند روز پیش نیز آقای سیاوش بختیاری زاده حرف قشنگ و درستی زد و عنوان کرده بود که فولاد مثل بازی های آسیایی‌اش در لیگ بازی نمی کند و خود آقا سیاوش می داند، تیمی که تحت این همه فشار مسابقه بوده، کمی از شرایط خوب فاصله می گیرد. من چنین انتقادات سازنده ای را می پذیرم ولی انتقادی مثل این که نکونام را اخراج کنید، خیر. من نه از اخراج شدن و نه از جو ایجاد شده در فضای مجازی و شیطنت ها می ترسم و نه اصولم را زیر پا می گذارم و بازهم تاکید می کنم، فلسفه من، فلسفه ثبات و اعتقاد به کادرفنی و بازیکنان و هواداران واقعی فولاد است، بنابراین مبارزه را با تمام وجود ادامه می دهیم. فقط می خواهم مردم خوزستان بدانند، آقایانی که به دنبال راه انداختن جو بدی علیه فولاد هستند، طی هفت هشت سال گذشته نیز همگی به دنبال منافع خود در باشگاه فولاد بودند.

حداقل آمار درست به مردم خوزستان بدهید

وی با بیان این که به کارم ایمان دارم و با قدرت به کارم ادامه می دهم و تحت تاثیر فضای مجازی قرار نمی گیرم، گفت: من به نکونام و بازیکنانم نیز ایمان دارم. آن ها تا این جای کار زحمت کشیده اند. فشاری که فولاد از فروردین ماه تاکنون تحمل کرده است، هیچ تیمی تحمل نکرده است و مطمئنم فولاد به نتیجه ای که دنبال آن هستیم، خواهد رسید، هر چند شیطنت های موجود برای این است که فولاد را از رسیدن به یک جایگاه خوب در فصل جاری محروم کنند و با حاشیه سازی نیز اجازه ندهند فولاد در جام حذفی تا جایی که می تواند پیش برود. این ها تنها به خاطر منافع شخصی شان است. اما من مدیری نیستم که زیر بار این قضایا بروم. ضمن این که این عده که در حال شیطنت هستند، حداقل آمار درست به مردم خوزستان بدهند.

اجازه نمی‌دهم فولاد را نابود کنند

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان افزود: بر اساس وظیفه شرعی و عرفی ام و یک فرد حرفه ای، موظف هستم که شرایط را کنترل کنم و بازهم می گویم که تیم مان در پایان فصل، حرف زیادی برای گفتن خواهد داشت و باعث خوشحالی آن دسته از هوادارانی می شود که قلب شان برای فولاد می تپد و دنبال منافع نیستند. من از وقتی که به فولاد آمدم، یکی یکی پنجره های نقل و انتقالاتی بسته باشگاه را باز کردم و حتی دو روز پیش به فدراسیون رفتم و به دنبال حق فولاد بودم. به هر حال تا وقتی در فولاد مدیر هستم، اجازه نمی دهم عده ای که در این جا به دنبال منافع شان هستند، فولاد را نابود کنند. بنابراین تا وقتی که به تشخیص مدیران عالی رتبه شرکت و هیات مدیره باشگاه در باشگاه هستم، با قدرت کار می کنم و روزی هم که تشخیص بدهند که من باید بروم، می روم اما تا هستم به فلسفه کاری ام پای‌بند هستم. من حتی با هماهنگی مدیرعامل محترم کارخانه آقای ابراهیمی و اعضای هیات مدیره کارخانه نیز برنامه 1404 باشگاه را تدوین کرده ایم و این برای این بوده که نقشه راه فولاد برای چهار سال آینده مشخص باشد. روزی هم که بخواهم از فولاد بروم، حرف های زیادی برای گفتن دارم، نه برای صحبت کردن، بلکه برای نشان دادن کارهای عملیاتی انجام شده.

فقط به خاطر مردم خوزستان سکوت کرده‌ام

آذری عنوان کرد: با این اتفاقات همه اش ما را اذیت می کنند و ما چقدر باید انرژی برای حل این مسائل بگذاریم و کی باید تمرکزمان روی کار باشد؟ اکنون 90 درصد انرژی مان صرف این می شود که کدام پنجره را باز کنیم و تا حالا که سکوت کرده ام فقط به خاطر مردم خوزستان و هواداران واقعی مان بوده است و نمی خواستم ذهن شان مشوش شود. این جا کار کردن سخت است اما مطمئن باشید نمی گذارم عده ای فولاد را نابود کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها