کد خبر: 491846
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۰۹:۰۲:۰۸
| |

مهلت دو هفته‌ای نبیه بری به حریری برای تشکیل دولت لبنان

سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان دوشنبه با نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد و در این زمینه نبیه بری دو هفته دیگر به سعد حریری برای آغاز دور جدید مذاکرات تشکیل دولت فرصت داد.

مهلت دو هفته‌ای نبیه بری به حریری برای تشکیل دولت لبنان
کد خبر: 491846
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۰۹:۰۲:۰۸

اعتمادآنلاین| منابع خبری از دیدار رئیس پارلمان لبنان و نخست‌وزیر مکلف این کشور و گفت‌وگوی آنها درباره موضوع تشکیل دولت جدید لبنان خبر دادند و اعلام کردند فضای این گفتگوها مثبت بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از العهد، سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان دوشنبه با نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق این گزارش، این دیدار دو ساعت به طول انجامید و دو طرف در آن درباره آخرین تحولات سیاسی لبنان و به ویژه موضوع تشکیل دولت جدید رایزنی کردند.

العهد در ادامه گزارش داد که دو طرف در این دیدار روند و مسیر تشکیل دولت و مراحل طی شده در این زمینه را بررسی کردند و جو حاکم بر دیدار مثبت بود.

منابع مطلع درباره جزئیات این دیدار گفتند که بری چندین پیشنهاد را درباره حل و فصل موضوع تعیین وزرای مسیحی و وزرای کشور و دادگستری مطرح کرد.

این منابع همچنین اعلام کردند که نبیه بری دو هفته دیگر به سعد حریری برای آغاز دور جدید مذاکرات تشکیل دولت فرصت داد.

از هشت ماه پیش، اختلافات میان میشل عون، رئیس جمهور لبنان و سعد حریری بر سر تشکیل دولت جدید ادامه دارد.

ماموریت حریری برای تشکیل دولت جدید لبنان پس از آن آغاز شد که دولت دیاب در پی وقوع انفجار مهیب در بندر بیروت در 4 اوت استعفا کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها