کد خبر: 491854
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۰۹:۰۹:۳۷
| |

سید غلامرضا موسوی؛ تهیه‌کننده سینما:

ثبت جشنواره جهانی فجر در فیاپف به نفع سینمای ایران است/ سینمای ما به جشنواره‌ای معتبر احتیاج دارد

سید غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی «قرمز»، «گل یخ» و «حوالی اتوبان» با اشاره به اینکه سینمای ایران به جشنواره‌ای معتبر احتیاج دارد تأکید کرد که ثبت جشنواره جهانی در فیاپف به نفع سینمای ایران است.

ثبت جشنواره جهانی فجر در فیاپف به نفع سینمای ایران است/ سینمای ما به جشنواره‌ای معتبر احتیاج دارد
کد خبر: 491854
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۰۹:۰۹:۳۷

اعتمادآنلاین| سیدغلامرضا موسوی تهیه‌کننده سینما اظهار داشت: ثبت جشنواره جهانی فیلم فجر در فدراسیون فیاپف اتفاقی مهم و بزرگ برای سینمای ایران است که بهتر است فارغ از بحث‌های جناحی به آن بپردازیم.

به گزارش برنا، موسوی خاطرنشان کرد: فیاپف فدراسیون تهیه‌کننده‌های دنیا است که معمولاً ثبت جشنواره‌های جهانی را در وظایفش دارد و این جشنواره‌ها را درجه‌بندی می‌کند. این فدراسیون مرجعی است که در آن جشنواره‌ها ثبت و ضبط می‌شوند.

او درباره عضویت خانه سینما در فدراسیون فیاپف گفت: خانه سینما در اوایل دهه 1380 در این فدراسیون عضو شد و نماینده‌ای نداشت. امروز محمدمهدی عسگرپور کارگردان و تهیه‌کننده سینمای ایران که دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر است، نماینده ایران در فیاپف به حساب می‌آید که به تازگی با تلاش‌هایی که صورت گرفته جشنواره جهانی فیلم فجر هم در این فدراسیون به ثبت رسیده است.

این تهیه‌کننده در ادامه درباره قرار گرفتن جشنواره جهانی فیلم فجر در بین 15 جشنواره معتبر رقابتی دنیا گفت: کسانی که به این موضوع شک دارند می‌توانند از سایت فیاپف این موضوع را پیگیری کنند.

لازم نیست بدون اطلاع این اتفاق مهم و مثبت را زیر سوال ببرند. ما سینمایی پویا داریم که در آن سالانه بیش از 100 فیلم ساخته می‌شود و یک سینمای پویا لازم است جشنواره‌ای جهانی داشته باشد.

ما مدعی هستیم که انقلابمان یک انقلاب فرهنگی بوده و سال‌هاست که کشورمان تحریم بوده و طی این سال‌ها رسانه‌های خارجی مدام در تلاش بوده‌اند که ایران را کشوری ناامن، تروریست و عقب افتاده معرفی کنند در حالیکه ما می‌دانیم اینگونه نیست و ایران یکی از کشورهای آرام و با ثبات است، برای مقابله با این تبلیغات منفی علیه کشورمان لازم است اتفاقات فرهنگی را جدی بگیریم و برگزاری جشنواره جهانی معتبر می‌تواند قدمی محکم در این راستا باشد پس باید به کسانی که جشنواره جهانی را در فیاپف ثبت کرده‌اند تبریک و خسته نباشید بگوییم.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «من مادر هستم» در پایان تأکید کرد: این اتفاق برای سینمای ایران اتفاق بزرگ و مثبتی است و اگر با اشخاص مشکل داریم بهتر است مشکلات شخصی را در جای دیگری دنبال کنیم و در اتفاقاتی اینچنین فارغ از این بحث که چه کسی بانی آن اتفاق بوده باید سینمای ایران را در نظر بگیریم و از اتفاقات مثبت حمایت کنیم تا سینمای ما در جهت رشد و پویایی قرار بگیرد. کسانی که به قرار گرفتن جشنواره جهانی در فیاپف انتقاد دارند بهتر است با تحقیق درباره این مسئله به واقعیت‌ها پی ببرند و اگر دروغی هم گفته شده می‌توانند آن را افشا کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها