کد خبر: 492185
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۰۷:۳۸:۰۰
| |

تا پایان فروردین ۱۴۰۰ انجام شد؛

پرداخت بیش از 94 هزار میلیارد ریال تسهیلات تولید و اشتغال

بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است از ابتدای اجرای برنامه تولید و اشتغال (تبصره 18) تا پایان فروردین‌ماه امسال بیش از 94 هزار و 671 میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

پرداخت بیش از 94 هزار میلیارد ریال تسهیلات تولید و اشتغال
کد خبر: 492185
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۰۷:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| منابع تخصیصی تسهیلات تولید و اشتغال (تبصره 18) در سه بخش تامین سرمایه در گردش مورد نیاز فعالان اقتصادی و کمک به نوسازی و جایگزینی ماشین‌آلات و طرح‌های که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، پرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا، این میزان تسهیلات تاکنون به یک‌هزار و 481 بنگاه و واحد تولیدی پرداخت شده است.

از آغاز اجرای این طرح (ابتدای اسفندماه سال 97) ‌تا پایان فروردین‌ماه هفت‌هزار و 558 واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات مربوطه ثبت‌نام کردند.

در این بازه زمانی همچنین 2‌هزار و 860 فقره معرفی به بانک برای دریافت بیش از 214 هزار و 796 میلیارد ریال تسهیلات انجام که در نهایت منجر به پرداخت 94 هزار و 671 میلیارد ریال تسهیلات شد.

برپایه این آمارها، در فروردین‌ماه امسال نیز 84 فقره پرداختی به میزان 6 هزار و 439 میلیارد ریال به بنگاه‌های متقاضی در قالب همین تسهیلات انجام شد.

برنامه تولید و اشتغال (موضوع بند الف تبصره 18 قانون بودجه کشور) از اسفند ماه 97 پس از انعقاد تفاهم‌نامه و موافقت‌نامه مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمان برنامه و بودجه کل کشور، ابلاغ دستورالعمل‌های اجرایی مربوطه، انعقاد قرارداد عاملیت با بانک‌ها و پیاده‌کردن فرآیند اعطای تسهیلات از طریق سامانه بهین‌یاب وزارت صنعت وارد فاز اجرایی شد.

سقف منابع مورد نیاز این برنامه 201 هزار و 299 میلیارد ریال تعیین شده است.

صندوق توسعه ملی به همین منظور تاکنون طی سال‌های 97 و 98 به میزان 55 هزار و 200 میلیون ریال نزد بانک‌های عامل طرف قرارداد سپرده‌گذاری کرده که در تلفیق با منابع داخلی بانک‌ها (50 درصد منابع صندوق و 50 درصد منابع بانک‌ها)، منابع ایجاد شده برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت به مبلغ 110 هزار و 400 میلیارد ریال رسیده است.

پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی برنامه ذکر شده توسط وزارت صنعت، کمیته‌های بررسی و کارگروه‌های استانی تشکیل و اقدام‌های لازم به منظور ثبت درخواست متقاضیان تسهیلات و بررسی و معرفی واجدان شرایط به بانک‌های عامل در دستور کار قرار گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها