کد خبر: 492422
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۱۲:۳۱:۳۴
| |

نماینده مجلس شورای اسلامی:

جلسات کمیته مهریه در هفته‌های آتی ادامه دارد/ مهریه باید عندالاستطاعه و به صورت نقدی پرداخت شود

حسن نوروزی گفت: همچنان جلسات کمیته مهریه در مجلس ادامه دارد و فکر می‌کنم 2 الی 3 جلسه دیگر هفته‌های آتی خواهیم داشت تا به جمع بندی برسیم و نتیجه را خدمت مردم اعلام کنیم.

جلسات کمیته مهریه در هفته‌های آتی ادامه دارد/ مهریه باید عندالاستطاعه و به صورت نقدی پرداخت شود
کد خبر: 492422
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۱۲:۳۱:۳۴

اعتمادآنلاین| حسن نوروزی، نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت تعدیل مهریه در این کمیسیون گفت: طرح تعدیل مهریه روی میز کمیسیون حقوقی و قضائی قرار دارد و درحال انجام مطالعات تطبیقی درباره این موضوع هستیم و اولین جلسه کمیته هفته گذشته در مجلس برگزار شد.

به گزارش برنا، او افزود: همچنان جلسات کمیته ادامه دارد و فکر می‌کنم 2 الی 3 جلسه دیگر هفته‌های آتی خواهیم داشت تا به جمع بندی برسیم و نتیجه را خدمت مردم اعلام کنیم.

نوروزی با تاکید براینکه مهریه عندالمطالبه باید تبدیل به عندالاسطاعه شود، بیان کرد: ازدواج باید براساس کفویت (برابری) انجام شود یعنی دختر و پسری که ازدواج می‌کنند باید هم کفو یکدیگر باشند و براساس توانایی پسر مهریه مشخص شود نه اینکه بدون توجه به کفویت مهریه‌های 800 سکه‌ای، 1000 سکه‌ای و... تعیین شود و پسر به دلیل عدم توانایی پرداخت آن به زندان بیفتد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بنده شخصا عقیده دارم مهریه باید به صورت نقدی پرداخت شود اگر هم زوجین توافق کردند نقدی نباشد، طبق توصیه قرآن هر زمان که زوجه درخواست دریافت آن را کرد، بزرگان خانواده زن و مرد به عنوان داور باید مشکلات را حل کنند و در این میان به عنوان حکم قرار بگیرند بنابراین ترجیح این است که مهریه نقدی پرداخت شود در غیراینصورت بزرگان خانواده تکلیف آن را مشخص کنند و اجازه ندهند کار به جاهای باریک کشیده شود.

او ادامه داد: پیرو این موضوع کانون داوران در کشور تشکیل شده که اتفاقا متشکل از خانواده‌هاست، این کانون باعث می‌شود مشکلات با داوری حل شود نه اینکه سر هر موضوعی به دادگاه رفته و تشکیل پرونده دهیم و درنهایت زندان‌ها را پُر کنیم.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی درمورد لغو زندان محکومان مهریه گفت: درحال حاضر باوجود اینکه پیرو بخشنامه صادر شده تعدادی از زندانیان مهریه آزاد شدند اما هنوز بیش از 2 هزار نفر در زندان هستند درحالی که محکومان مالی نباید زندانی شوند بلکه باید آزاد بمانند و کار کنند تا بدهی خود را پرداخت کنند مگر افرادی که توانایی پرداخت بدهی خود را دارند اما اموالشان را پنهان کردند که موضوع درباره این افراد مشخص است.

نوروزی در پاسخ به این سوال که عده‌ای می‌گویند با حذف زندان محکومان مهریه حق و حقوق زنان ضایع می‌شوند؟ گفت: این افراد در نظر بگیرند که مهریه معامله و طلب نیست درواقع ما دختر خود را نمی‌فروشیم بلکه یک هدیه و چشم روشنی شرعی است که مرد هنگام ازدواج به همسر خود تقدیم می‌کند بن جلسات کمیته مهریه در هفته‌های آتی ادام جلسات کمیته مهریه در هفته‌های آتی ادامه دارد/ مهریه باید عندالاستطاعه و به صورت نقدی پرداخت شود/ با پرداخت نقدی مهریه حق هیچ زنی ضایع نخواهد شد/ محکومان مالی باید دور از زندان کار کنند و بدهی خود را بپردازند دارد/ مهریه باید عندالاستطاعه و به صورت نقدی پرداخت شود/ با پرداخت نقدی مهریه حق هیچ زنی ضایع نخواهد شد/ محکومان مالی باید دور از زندان کار کنند و بدهی خود را بپردازند ابراین اگر مهریه طبق توانایی مرد مشخص شود و در هنگام عقد به صورت نقدی پرداخت شود نه حق و حقوقی از زنان ضایع می‌شود و نه بعدا مردها به دردسر میفتند و زندان‌ها پُر می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها