تضمین تحقق هدف تولید در سال جاری

براساس تفاهم‌نامه سه جانبه منعقد شده میان گروه صنعتی ایران‌خودرو، ‌ ساپکو و بانک تجارت، سقف 500 میلیارد تومانی تسهیلات بانکی که تا پیش از این در اختیار ایران‌خودرو قرار می‌گرفت، به 1500 میلیارد تومان افرایش یافته و در جهت تعمیق داخلی‌سازی صرف می‌شود.

تضمین تحقق هدف تولید در سال جاری
کد خبر: 492511
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۱۴:۲۸:۴۱

اعتمادآنلاین| فرشاد مقیمی- مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو- در حاشیه مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه، بانک تجارت را از جمله شرکای استراتژیک این گروه صنعتی در حوزه تامین مالی خوانده و گفت: تسهیلات مذکور با تایید ایران‌خودرو و ساپکو در اختیار سازندگان قرار خواهد گرفت و از محل این تسهیلات در راستای افرایش سرمایه در گردش و داخلی‌سازی قطعات استفاده خواهد شد. سقف همکاری دو مجموعه با افزایش سه‌برابری از 500 میلیارد تومان به 1500 میلیارد تومان می‌رسد و بدین ترتیب تسهیلات به قطعه‌سازان با نرخ 18 درصد به عنوان سرمایه در گردش پرداخت خواهد شد.

به گزار ایسنا، وی با بیان اینکه در تخصیص اوراق گام (از جمله روش های جدید تامین مالی) که مورد تایید بانک مرکزی نیز قرار گرفته است، توانستیم توافقات خوبی با بانک تجارت داشته باشیم، اظهار کرد: در مصوبات پیشین شورای پول و اعتبار توانستیم با همکاری بانک تجارت تسهیلات مناسب و قابل توجهی را تامین کرده و تمام مبلغ را در اختیار قطعه‌سازان زنجیره تامین ایران‌خودرو قرار دهیم.

مقیمی تاکید کرد: با اجرای این تفاهم‌نامه (همکاری سه جانبه میان ایران‌خودرو، ساپکو و بانک تجارت) و تامین مالی قطعه‌سازان، می‌توان تحقق هدف تولید در سال 1400 را تضمین کرد.

یاری قطعه‌سازان در مشکل کمبود نقدینگی و مطالبات آن‌ها

در ادامه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه مذکور، رضا دولت آبادی- مدیرعامل بانک تجارت- نیز با بیان اینکه با این تفاهم‌نامه می‌توان فعالیت‌های میان بانک، ایران‌خودرو و شرکت‌های قطعه‌ساز را گسترش داد، ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه کمبود نقدینگی و مطالبات قطعه‌سازان از مشکلات حال حاضر شرکت‌های قطعه ساز است، امید است که این تفاهم‌نامه بتواند کمک بسیاری به رونق این بخش و صنعت خودروسازی کشور داشته باشد.

وی ضمن اشاره به همکاری استراتژیک این بانک با گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: حمایت از تولید و صنعت کشور همواره یکی از برنامه‌های اصلی بانک تجارت بوده و این تفاهم‌نامه نیز همکاری مستحکمی را در راستای حمایت از صنعت قطعه‌سازی کشور بین سه مجموعه بانک تجارت، گروه صنعتی ایران‌خودرو و شرکت ساپکو پایه‌ریزی کرده است.

مدیرعامل بانک تجارت ادامه داد: باتوجه به اهداف بانک تجارت در سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها، به‌ویژه در رابطه با تامین مالی شرکت‌های تولیدکننده محصولات داخلی، در مجموع 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات به قطعه‌سازان کشور پرداخت خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها