رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان:

امام خمینی (ره) گفتمان جدیدی در جهان اسلام مطرح کرد

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان اعلام کرد که امام خمینی(ره) از ابتدای نهضت اسلامی در ایران اهتمام ویژه به موضوعات جهان اسلام از جمله فلسطین داشت و گفتمان جدیدی در جهان اسلام مطرح کرد.

امام خمینی (ره) گفتمان جدیدی در جهان اسلام مطرح کرد
کد خبر: 492600
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۳ ۰۸:۰۴:۴۰

اعتمادآنلاین| شاید زمانی که مقام‌های وقت رژیم صهیونیستی از انقلاب ایران به عنوان زلزله قرن یاد کردند، کمتر کسی به عمق تأثیرگذاری این انقلاب در آینده رویدادهای منطقه‌ای پی برد.

به گزارش مهر، حداکثر درکی که از هشدارهای مراکز امنیتی غرب و اسرائیل به انقلاب ایران وجود داشت، این بود که انقلاب ایران در مرزهای این کشور باقی نمی‌ماند و فرهنگ سیاسی کشورهای دیگر بویژه منطقه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

غرب معتقد بود که انقلاب اسلامی ایران در محتوای خود دربردارنده مفاهیم خطرناکی است که نه تنها ملت‌های منطقه را آگاه خواهد کرد بلکه منافع و نیز امنیت پیرامونی آن بویژه رژیم صهیونیستی هم تهدید خواهد شد.

آنها می‌دانستند در ورای تمامی این مفاهیم و نیز پدیدآورنده آن یک رهبری مقتدر وجود دارد که هم مسیر و هم روند ادامه کار و مدیریت فرایندهای سیاسی را به خوبی می‌داند و نقطه همگرایی مردم ایران نیز بود.

مشکل اصلی این بود که آنها متوجه شدند که رهبری انقلاب ایران هیچگاه حاضر نخواهد شد در برابر اولویت‌های تعیین شده عقب نشینی یا درباره اصول مذاکره کند. یکی از محورهای مهم فکری امام خمینی (ره) تنفر از سازش با رژیم صهیونیستی بود. چند رویکرد برای مقابله با انقلاب امام در دستور کار قرار گرفت که مهمترین آن ایجاد نگرانی در بین ملت‌های منطقه با استفاده از ایران هراسی بود.

شیخ ماهر حمود، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان در گفتگو با ما گفت: بدون شک امام خمینی (ره)، گفتمان جدیدی در جهان اسلام مطرح کرد. بله این مبتنی بر مفاهیم مورد توافق بود که در رأس آنها فلسطین و قدس و زوال اسرائیل قرار دارد.

وی افزود: این شعارها و مفاهیم می‌بایست که جهان اسلام را متحد و همه همگام با امام خمینی (ره) بر روی رویکرد معینی حرکت می‌کردند اما متأسفانه توطئه آمریکایی بزرگ‌تر از این بود و کشورهایی مانند سعودی و برخی دیگر در راستای بزرگنمایی اختلافات مذهبی حرکت و تلاش کردند که تصویری از انقلاب اسلامی ارائه دهند که گویا به دنبال سیطره یا به دنبال تغییر دین به مذهب دیگر و موارد دیگر است و در این راه هم موفقیت به دست آورد و سد بلند میان ایران و مسلمانان ساختند.

شیخ حمود تاکید کرد: گمان نمی‌کنم که احدی گفتگوی جدی با ایران از زمان انقلاب تاکنون داشته است و به جای آن ناسزاگویی و اتهام زدن را مورد توجه قرار دادند یا به دنبال کنکاش در کتب قدیمی درباره آنچه شیعه و ایران از اسلام دارد، رفتند یا به اتهام زنی درباره ایران پرداختند و حتی به هجمه علیه امام خمینی (ره) روی آوردند.

شیخ حمود نقش کتابی به نام (نقش مجوس) را که محبوبیت زیادی پیدا کرد و به هزینه طرف‌های متخاصم چاپ شد و متأسفانه در ذهن جوانان تأثیر زیادی گذاشت را تقبیح کرد و گفت: ما می‌گوئیم این بر عهده بازیگران جهان اسلام است و متأسفانه اخوان المسلمین مسئولیت بزرگی را بر دوش دارند زیرا به نظر یک مدل ایده آل از نظر فکری و از نظر فرهنگی مطرح کرده و آنچه آنها در سمینارهای خود در فرهنگ روزمره و در ادبیات خود ارائه می‌دهند، امری عالی است که تقریباً مبتنی بر اصول اسلام و بیان دیدگاه علمی مدرن برای استفاده از اسلام در جهان مدرن خلاصه می‌شود.

دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان افزود: مصیبت در این تفاوت بزرگ، بین نظریه و عمل و بین گفتار و عمل بود، همانطور که خداوند متعال هشدار داد: ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا چیزی را می‌گوئید که عمل نمی‌کنید؟ نزد خدا بسیار مورد غضب است که چیزی را بگویید که عمل نمی‌کنید.

وی تاکید کرد: با کمال تأسف حرفهای خوب و عالی می‌زنند اما در عمل فرصت طلبی کردند و خود را تحت سلطه و در خدمت سیاست‌های آمریکا قرار دادند و از این رو است هنگامی که اجازه می‌دهد به حرکت در می آیند و به دستور آمریکا عمل می‌کنند و متأسفانه هنگامی که آمریکا مانع قرار می‌دهد و آنها را منع می‌کند آنها هم در راستای دیکته‌های آمریکا حرکت می‌کنند به استثنای حماس و برخی طرف‌هایی که اخوانی هستند اما در این راستا حرکت نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان تصریح کرد: اگر تصویری که از آن سخن می‌گوئیم نبود، جمهوری اسلامی در ایران عامل وحدت تلاش‌های اسلامی صادقانه در راه فلسطین یا در راه وحدت امت اسلامی و مقابله با استکبار جهانی بود اما این متأسفانه رخ نداد و به شکلی که از آن سخن می‌گوئیم رخ نخواهد داد زیرا توطئه بسیار بزرگ است اما ما توان درهم شکستن این توطئه را با گروه مشخص داریم همانطور که در فلسطین اخیراً رخ داد و همانگونه که در لبنان رخ داد و در بخشی از عمل اسلامی در لبنان یا در دیگر مناطق رخ داد.

وی در ادامه گفت: اینجا لازم است درباره موضوع مهم و آن شیعه هراسی است، سخن بگوییم. این ترس متأسفانه توهمی بزرگ است که متأسفانه بسیاری در دام آن افتادند و به این دو دلیل است؛ نخست اینکه ایران شعار اصلی را تشیع مسلمانان قرار نداد و در ثانی تجربه ما می‌گوید که اینگونه نیست و بزرگترین گواه آن هم غزه است که یک شیعه هم ندارد و یک نفر هم شیعه نشده است و بیشترین حمایت سیاسی و نظامی و مالی از ایران را دریافت کرده است.

دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان اعلام کرد: چگونه می‌توان موضوع ترس از شیعه را مطرح کرد و کسانی که در این باره صحبت می‌کنند در مورد روستاهایی بین عراق و سوریه صحبت می‌کنند که در آنجا چنین چیزی اتفاق افتاده است؟ مثلاً این درصد چند درصد است؟

وی در ادامه خطاب به کسانی که در راستای ایران هراسی و شیعه هراسی حرکت می‌کنند، گفت: آیا ایرانی‌ها به شما ظلم کردند یا شما با به راه انداختن هشت سال جنگ، تحریم آنها، اتهام زنی به آنها و دروغ بستن به آنها و غیره به آنها ظلم کردید.

شیخ حمود در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: امام خمینی رضوان الله علیه، بارها در سخنرانی‌های خود علیه اسرائیل موضع گیری کرده است. اگر سخنان ایشان را از حوادث 15 خرداد تا تبعید از ایران به ترکیه و نجف مرور کنیم بارها علیه اسرائیل سخن گفتند و امام خامنه ای حفظه الله همین مسیر را ادامه داد.

دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان گفت: پس از 42 سال اولویتهای ایران درباره فلسطین تغییر نکرده است. ایران همواره حامی فلسطین بوده است و این از تحولات یا اوضاع اقتصادی، بحران‌ها، تحریم یا هر موضوع دیگر تأثیری نگرفته است.

وی در پایان اعلام کرد: فریاد مقاومت بلند است و انشاالله وعده حق پس از این نزدیک است به ویژه پس از عملیات شمشیر قدس که سنگ تمام گذاشته شد و امور آشکارتر شده و در مقابل دیده‌ها قرار گرفته است و هر آنکه که بخواهد ببیند، می بیند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها