وزارت ارشاد:

هنرمندان مردم را به مشارکت در انتخابات ترغیب کنند

محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از وظایف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه نگاه شهروندی و مدنی است و به همین دلیل آحاد جامعه باید در تصمیم سازی برای آینده و سرنوشت سیاسی کشور نقش داشته باشند.

هنرمندان مردم را به مشارکت در انتخابات ترغیب کنند
کد خبر: 492712
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۳ ۱۴:۳۵:۱۶

اعتمادآنلاین| معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر، باید در نوشتار و بیان خود اصل مشارکت را تبیین کرده و جامعه را به افزایش حضور در عرصه انتخابات ترغیب کنند.

به گزارش ایرنا، محسن جوادی روز پنجشنبه اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه نگاه شهروندی و مدنی است و به همین دلیل آحاد جامعه باید در تصمیم سازی برای آینده و سرنوشت سیاسی کشور نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر همین مبنا و به دور از طرفداری از جناح ‌و یا نامزدی خاص در این دوره از انتخابات بر اصل مشارکت مردمی در انتخابات تاکید دارد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اقدامات این وزارتخانه برای حمایت از هنرمندان، پس از بحران کرونا اشاره کرد و گفت: باید اقداماتی برای جبران ضررها و خسارت‌های مالی که متوجه حوزه فرهنگ و هنر شده است، صورت گیرد و به گونه ای برنامه ریزی شود که فعالان کسب و کارهای فرهنگی در حوزه‌های مختلف همچون نشر و چاپ کتاب بتوانند در آینده، صرف نظر از وضعیت کرونا، مجال مناسبی برای توسعه و فعالیت داشته باشند.

جوادی گفت: فرهنگ، حوزه درآمد کلان اقتصادی نیست که بتوان به آن مانند تجارت زمین نگاه کرد ولی نباید شرایط به گونه‌ای باشد که اقتصاد این بخش دچار آسیب و خسارت شود، به همین دلیل مشکلاتی که در حوزه فرهنگ به واسطه کرونا شکل گرفت با اعطای تسهیلاتی از سوی دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا حدودی جبران شد.

وی افزود: باید شرایطی ایجاد شود تا خود کسب و کارهای مرتبط با هنر رونق بگیرد زیرا پرداخت تسهیلات خود مشکل مضاعفی برای هنرمندان و اهالی فرهنگ ایجاد می کند زیرا پس از مدتی باید جبران شود و این تسهیلات به بانک‌ها برگردد.

وی ادامه داد: باید با برنامه ریزی مناسب برای آینده بعد از کرونا، بتوانیم شرایط رونق کسب و کارهای فرهنگی را ایجاد کنیم زیرا هر کسب و کار و تجارت، به اقتضای شرایط خود، نیاز به بازاریابی و امکان عرضه محصولات دارد.

جوادی اظهار کرد: باید تسهیلات در مسیر کارآفرینی برای فرهنگ و هنر باشد و نه حمایت‌هایی همچون خرید محصولات هنری، که البته در جای خود ارزشمند است، ولی با ایجاد اشتغال می‌توان شرایط اقتصاد پایداری را برای هنرمندان ایجاد کرد.

وی با اشاره به برنامه وزارت متبوع خود در تمرکززدایی از هنر و توجه به شهرستانها، گفت: تمرکززدایی به معنای از بین بردن شرایط فعلی هنر نیست، بلکه باید ظرفیت رشد هنر را در شهرستان‌ها، با توجه به زیست بوم هر منطقه، فراهم کرد.

جوادی ادامه داد: به عنوان نمونه بیش از 70 درصد نشر کتاب کشور در تهران متمرکز شده است که این وضعیت یک روزه، تغییر نخواهد کرد و به هم زدن آن نیز، موجب رشد آن در مناطق دیگر کشور نخواهد شد، بلکه باید رشد از جای دیگری آغاز شود تا به‌ تدریج تمرکززدایی برای هنر صورت گیرد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: با این نگاه حتی مراکز استان‌ نیز باید شرایط زیست بوم و استعداد هر منطقه را در شهرستان‌های خود احصا کنند تا با برنامه ریزی درست، امکان توسعه فرهنگی هر شهرستان‌ نیز فراهم شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها