رییس کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور:

مرغداران به تعهد خود عمل کرده‌اند/ گران فروشی را وزارت صمت پاسخگو باشد

رییس کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور با تاکید بر اینکه مرغداران به تعهد خود بر فروش مرغ به نرخ مصوب عمل کرده‌اند؛ گران فروشی را مربوط به سیستم توزیع دانست که پاسخگوی آن باید وزارت صمت و اتاق اصناف هستند.

مرغداران به تعهد خود عمل کرده‌اند/ گران فروشی را وزارت صمت پاسخگو باشد
کد خبر: 492796
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۴ ۰۹:۱۲:۰۳

اعتمادآنلاین| حبیب اسدالله‌نژاد، درباره آخرین وضعیت تولید و بازار مرغ، گفت: میزان جوجه ریزی در فروردین ماه سالجاری 113 میلیون قطعه و در اردیبهشت 112 میلیون قطعه بوده است.

به گزارش ایلنا، وی یادآور شد: برنامه‌ریزی انجام شده برای میزان جوجه‌ریزی در هر یک از ماه‌های مذکور، 120 تا 125 میلیون قطعه بود.

اسدالله‌نژاد در پاسخ به این پرسش که جوجه ریزی کمتر از میزان برنامه‌ریزی بازار مرغ را با کسری مواجه نکرده است، اظهار کرد: اعداد در نظر گرفته شده در برنامه جوجه‌ریزی بر اساس حداکثر میزان مصرف است، در صورت مدیریت صحیح و کنترل در بخش توزیع بازار مرغ با کمبود مواجه نخواهد شد.

به گفته وی؛ اگر گران فروشی در بازار دیده می‌شود ارتباطی به تولید و تولیدکننده ندارد و مربوط به بخش توزیع است که مسئولیت نظارت بر آن بر عهده وزارت صمت و اتاق اصناف است.

اسدالله‌نژاد با تاکید بر اینکه مرغداران به تعهد خود در فروش مرغ به نرخ مصوب عمل کرده‌اند، افزود: در حال حاضر مرغداران مرغ را بر اساس آخرین نرخ مصوب تعیین شده، یعنی 17 هزار و 100 به کشتارکن‌ها می‌فروشند و این نرخ در تمام کشور اجرا می‌شود.

وی تعهد مرغداران به فروش مرغ به نرخ مصوب را در حالی دانست که از زمان تعیین آن تا به امروز هزینه تمام شده تولید دست کم 15 تا 20 درصد افزایش داشته است.

اسدالله‌نژاد تصریح کرد: مرغداران در این مدت هر قطعه جوجه یکروزه را 5 هزار و 500 تا 9 هزار تومان، ذرت را تا یک هزار و 900 تومان، سویا را تا 3500 تومان خریداری کرده‌اند که همگی بالاتر نرخ مصوب آن‌ها است.

رییس کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور معتقد است؛ رها شدن نظارت بعد از خروج مرغ از کشتارگاه مشکلات گران فروشی و توزیع نامتوازن را ایجاد می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها