عاقبت خانم سوچی چه می‌شود؟

وکیل سوچی گفت که دادگاه عالی میانمار اعلام کرده پرونده‌های مطرح شده 23 ژوئن علیه علیه موکلش و چهار تن دیگر از جمله شان ترنل، مشاور استرالیایی سوچی رسیدگی می‌شود اما هیچ یک از این افراد نمایندگان قانونی در دادگاه ندارند و خودشان باید از خود دفاع کنند.

عاقبت خانم سوچی چه می‌شود؟
کد خبر: 492862
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۴ ۱۲:۲۰:۱۱

اعتمادآنلاین| وکیل ارشد آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار امروز (جمعه) ابراز نگرانی کرد که موکلش هیچ نماینده قانونی در این پرونده که از سوی خونتا مربوط به نقض قانون اسراسر دولتی مطرح شده، ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، "خینگ مائونگ زاو"، وکیل سوچی گفت که دادگاه عالی میانمار اعلام کرده پرونده‌های مطرح شده 23 ژوئن علیه علیه موکلش و چهار تن دیگر از جمله شان ترنل، مشاور استرالیایی سوچی رسیدگی می‌شود اما هیچ یک از این افراد نمایندگان قانونی در دادگاه ندارند و خودشان باید از خود دفاع کنند.

وی افزود:‌ ما نگران هستیم که آنها هیچ نماینده حقوقی نداشته باشند و هیچ شفافیتی در این دادگاه نباشد. در حالت عادی، نمایندگان حقوقی باید با متهمان در ارتباط باشند و به متهمان این فرصت داده شود تا با وکلای خود پیش از رسیدگی به پرونده‌اشان ملاقات کنند.

اتهامات مربوط به نقض قانون اسرار دولتی یکی از جدی‌ترین پرونده‌هایی است که سوچی 75 ساله با آن روبروست و برایش حبس 14 ساله در پی دارد.

ارتش میانمار در کودتای اولیه فوریه سال جاری میلادی دولت مدنی این کشور را سرنگون کرد و سوچی به همراه رئیس جمهوری و بسیاری از قانونگذاران دستگیر و زندانی شدند.

ارتش میانمار، حزب سوچی را به تقلب گسترده در انتخابات پارلمانی نوامبر 2020 متهم می‌کند که در آن با پیروزی قاطعی همراه شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها