آیت‌الله علم‌الهدی: آمدن مردم به پای صندوق رای وصیت امام است

رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی امروز خود به ابتکارات امام خمینی (ره) اشاره کردند که در رأس آن مردم سالاری دینی قرار دارد و مظهر آن نیز انتخابات مردمی است.

آیت‌الله علم‌الهدی: آمدن مردم به پای صندوق رای وصیت امام است
کد خبر: 492918
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۴ ۱۴:۴۷:۰۹

اعتمادآنلاین| آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد با گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) افزود: امام راحل گناه عدم شرکت در انتخابات را چه بسا در رأس گناهان کبیره اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی امروز خود به ابتکارات امام خمینی (ره) اشاره کردند که در رأس آن مردم سالاری دینی قرار دارد و مظهر آن نیز انتخابات مردمی است. برای عمل به وصیت امام خمینی (ره) علاوه بر شرکت خود در انتخابات دیگران را هم به پای صندوقهای رای بیاورید.

امام جمعه مشهد با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی (ره) گفت: امام راحل در زمان حیات در جان و دل مردم بود بگونه ای که در روز پانزده خرداد و دستگیری ایشان در سال 1342 مردم علیه رژیم ستمشاهی قیام کردند و جلادان آن رژیم بیش از 15 هزار نفر را به شهادت رساندند.

وی افزود: امام راحل پس از رحلت نیز هرچند از نظر ظاهری در میان ما نیست اما فکر و اندیشه ایشان در ذهن و جان مردم باقی است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: منظومه فکری امام خمینی (ره) بزرگترین خط راهبردی برای هدایت جامعه ما و الگو پذیری از سوی سایر کشورها است.

وی گفت: عامل بقای این حاکمیت و این منظومه فکری که توانست انقلاب را به سایر جوامع نیز صادر کند، خلافت و جانشینی رهبر معظم انقلاب به جای امام راحل بود.

امام جمعه مشهد افزود: مردمی که نعمت وجود امام را قدردانی کردند و در پای انقلاب هشت سال دفاع مقدس را با تقدیم هزاران شهید مجاهدت کردند امروز حقشان است که رهبری نصیبشان شود که مانند امام راحل است.

وی ادامه داد: افرادی که با ژست سیاسی خود را طرفدار امام راحل می‌دانند ولی با رهبر معظم انقلاب زاویه فکری دارند، دروغ می‌گویند و می‌خواهند امام راحل را برای خود مصادره کنند.

آیت الله علم الهدی گفت: یکی از اصول امام خمینی (ره) استکبارستیزی بود که این تفکر در جهان گسترش یافته بطوریکه در آن روزگار آمریکا در منطقه غرب آسیا حضور داشت ولی اکنون حضورش کمتر شده و جریانهای فلسطینی نیز که در انتفاضه فقط سنگ در مقابل گلوله پرتاب می‌کردند اکنون جواب رژیم صهیونیستی و استکبار را با موشک می‌دهند.


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها