حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا:

اگر ساختار نظام ریاستی تغییر نکند همه کسانی که هشت‌سال سر کار می‌آیند، در آخر کارنامه‌هایشان مردودی است/ مناظره، تبدیل به دادگاهی علیه نظام ریاستی کشور شد/ نخستین مناظره کاندیداها، منازعه بود/ باید ساختار حاکمیتی و حکمرانی را تغییر داد

حسین کنعانی‌مقدم با اشاره به نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری با منازعه خواندن آن تاکید کرد که این مناظره دادگاهی علیه نظام ریاستی کشور بود، هیچ کدام از کاندیداها نیز به سوالات پاسخی ندادند و همه به دنبال نفی دیگری برای اثبات خود بودند.

اگر ساختار نظام ریاستی تغییر نکند همه کسانی که هشت‌سال سر کار می‌آیند، در آخر کارنامه‌هایشان مردودی است/ مناظره، تبدیل به دادگاهی علیه نظام ریاستی کشور شد/ نخستین مناظره کاندیداها، منازعه بود/ باید ساختار حاکمیتی و حکمرانی را تغییر داد
کد خبر: 493273
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۷ ۰۸:۳۳:۱۹

اعتمادآنلاین| حسین کنعانی‌مقدم در ارزیابی مناظره نخست کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: اول باید بگویم که مناظره نبود و منازعه بود؛ متاسفانه همه به دنبال نفی دیگران برای اثبات خود بودند؛ اشتباه دوم این بود که این مناظره، دادگاهی علیه نظام ریاستی کشور بود و ناکارآمدی نظام ریاستی را به چالش کشید. به نظر می‌رسد که باید ساختار حاکمیتی و ساختار حکمرانی را تغییر داد در غیر این صورت همه کسانی که هشت‌سال سر کار می‌آیند و در ساختار و نظام ریاست حضور پیدا می‌کنند، در آخر کارنامه‌هایشان مردودی است و بعد از اینکه از کار برکنار می‌شوند، آن‌ها را مورد تعقیب و مجازات قرار می‌دهند.

وی افزود: نکته بعدی این است که هیچ کدام از آقایان به سوالات اقتصادی پاسخ ندادند و همه یا می‌گفتند برنامه داریم، می‌دانیم، بعدا می‌گوییم؛ به نظر می‌رسد مردم و به ویژه نخبگانی که مسائل اقتصادی را می‌فهمند، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفتند. نکته بعدی اینکه آقای همتی گفت «تمام وعده و وعید‌هایی که کاندیداها داده‌اند به خاطر اینکه منابع‌اش موجود نیست وعده‌های تو خالی است»، این یعنی تیر خلاص زدن به توان ملی کشور و گفتن این سخنان از زبان کسی که مسئول نظام بانکی کشور بوده روی اقتصاد کشور ما اثرات منفی و شوک بسیار سخت ایجاد می‌کند.

این کنشگر سیاسی اصولگرا با بیان اینکه این مناظره بیشتر عقده گشایی بود و دوستان به دنبال این بودند که طرف مقابل را مورد هجمه قرار دهند، بیان کرد: این آقایان که در این منازعه قرا می‌گیرند بگویند که پدرخوانده‌هایشان چه کسانی هستند و پشتوانه سیاسی آن‌ها کجاست؟ اگر می‌گویند اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل هستند مفهوم اینها را برای مردم توضیح دهند که به چه معنا است؟ به نظرم همه آن‌ها دارند از جریانی که آن‌ها را پشتیبانی می‌کند فرار می‌کنند و سعی دارند آن را مخفی کنند.

وی درباره پوششی بودن بعضی از کاندیداها خاطرنشان کرد: سه دسته آدم در بین این نامزدها می‌بینم، یک دسته آمده‌اند که هیزم انتخابات باشند و خودشان را در معرض سوختن قرار دهند، برخی از آن‌ها کبریت بدون خطر هستند و بود و نبوده آن‌ها در مناظرات چندان اثری ندارد و برخی نیز عزمشان را جذم کرده‌اند برای کسب قدرت که به دنبال دو موضوع هستند یا قدرت را برای قدرت می‌خواهند و یا قدرت را برای خدمت؛ که قضاوت آن با مردم است.

کنعانی‌مقدم ادامه داد: اما در میان طیف اصولگرایی به نظر می‌رسد که این پنج نفر «همسنگر» یکدیگر هستند و در یک سنگر قرار دارند و قاعدتاً در مواقعی که در خطر می‌افتند یکدیگر را پوشش می‌دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها