عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

وضعیت اقتصادی نگران کننده است/قطار را به ریل اصلاح باز می‌گردانیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس وضعیت شاخص های اقتصادی را نگران کننده خواند و گفت: با تمرکز به توانمندی داخلی، ظرفیت همسایگان و بلوک شرق، قطار اقتصاد را به ریل باز می‌گردانیم.

وضعیت اقتصادی نگران کننده است/قطار را به ریل اصلاح باز می‌گردانیم
کد خبر: 493275
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۷ ۰۸:۳۴:۱۲

اعتمادآنلاین| جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در تشریح وضعیت اقتصادی کشور گفت: درآمد سرانه کشور و سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها به شدت کاهش یافته است. کشاورزی و صنعت با مشکلات جدی مواجهند.

به گزارش مهر، نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار داشت: در موضوع نرخ اشتغال وضعیت خوبی نداریم. نرخ تورم در سال‌های گذشته افزایش یافته و شاخص‌های اقتصادی وضعیت نگران کننده‌ای دارد.

وی، سوءمدیریت، تحریم‌ها و بحران کرونا را عامل تشدید مشکلات اقتصادی خواند و گفت: قدرت خرید و درآمد مردم و میزان برخورداری آنها از امکانات و رفاه اقتصادی به شدت کاهش یافته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: دولت نتوانست از ظرفیت‌های داخلی، موقعیت 15 کشور همسایه و بلوک شرق برای حل مشکلات استفاده کند و همه تخم مرغ‌ها را در سبد غربی‌ها گذاشت.

قادری تصریح کرد: اشتباه استراتژیک دولت روحانی این بود که تصور می‌کرد غربی‌ها به دولت اصلاح طلب، اعتدالی و غرب گرا روی خوش نشان می‌دهند، دولت تدبیر ساده‌انگارانه به مشکلات نگاه کرد و گمان می‌کرد مشکلات جمهوری اسلامی با غرب ساده و پیش پا افتاده است و با چند دور مذاکره و گفتگو حل می‌شود.

وی اظهار داشت: غرب با اصل استقلال جمهوری اسلامی مشکل دارد. شاید دولت اصلاح طلب را به دولت اصولگرا ترجیح دهد اما به دلیل مشکلی که آمریکا با اصل استقلال انقلاب اسلامی دارد همیشه از ابزار تحریم‌ها استفاده خواهد کرد. دولت باید ظرفیت‌های جایگزینی را پیدا می‌کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت آینده کار سختی پیش رو دارد، گفت: در صورتی که دولت سیزدهم با عزم و اراده جدی، انقلابی و جهادی پای کار حل مشکلات مردم بیاید می‌تواند اوضاع اقتصادی را بهبود ببخشد.

قادری تصریح کرد: دولت سیزدهم باید توانمندی‌های داخلی را بالفعل کرده و از ظرفیت همسایگان و بلوک شرق استفاده کند تا این قطار از ریل خارج شده را به ریل بازگرداند و در جامعه امید ایجاد کند.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از منابع محدود داخلی گفت: هر گاه بر توانمندی‌های داخلی متمرکز شدیم موفقیت‌های زیادی به دست آوردیم. پیشرفت جوانان ما در حوزه‌های نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، هسته‌ای و پزشکی نتیجه نگاه به داخل است. پایه‌های پیشرفت در کشور ما وجود دارد، باید مدیران عزم جدی نشان دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها