کد خبر: 493320
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۷ ۰۹:۲۹:۲۷
| |

احمد صافی،سرمربی ایرانی تیم ملی کاراته کره‌جنوبی:

برای کسب سهمیه المپیک ، سه "شین" نقش اساسی دارد/ ایرانی‌ها برای شگفتی آفریده شده‌اند

سرمربی ایرانی تیم ملی کاراته کره‌جنوبی گفت: در مسابقات کسب سهمیه المپیک کاراته در پاریس، سه شین می‌تواند نقش اساسی را ایفا کند.

برای کسب سهمیه المپیک ، سه "شین" نقش اساسی دارد/ ایرانی‌ها برای شگفتی آفریده شده‌اند
کد خبر: 493320
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۷ ۰۹:۲۹:۲۷

اعتمادآنلاین| احمد صافی در خصوص حضور تیم ملی کاراته کره‌جنوبی در کمپ تمرینی قزاقستان اظهار داشت: قزاقستان یک اردوی تمرینی مشترک را برای ورزشکارانی که مجوز حضور در مسابقات پاریس را داشتند، برگزار کرد و ما با بررسی شرایط مالی مناسب این اردو و عدم وجود قرنطینه در آن شرکت کردیم. این اردوی مشترک حدود 5 هفته بود، اما ما در 20 روز پایانی در آن حضور داشتیم تا از این کشور مستقیماً به پاریس محل برگزاری مسابقات کسب سهمیه اعزام شویم.

وی در خصوص شرایط کره‌جنوبی برای کسب سهمیه المپیک گفت: کاراته در کره‌ ورزش فعالی نیست و تعداد کل افرادی که در مسابقات کشوری در تمام رده‌ها حضور داشتند زیر 35 نفر بود. در بعضی اوزان اصلا شرکت کننده نداشتیم و در برخی اوزان دیگر فقط یک یا دو نفر حضور داشتند. شلوغ‌ترین وزن ما وزن 68- کیلوگرم بود که 5 نفر حضور داشتند. وزنی که با توجه به حضور لی جو هان که سابقه قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارد، یکی از شانس‌های ما برای کسب سهمیه المپیک است.

به گزارش تسنیم، سرمربی تیم ملی کاراته کره‌جنوبی تصریح کرد: با 5 مبارز و یک کاتاروی پسر در مسابقات پاریس شرکت خواهیم کرد. دو کاراته‌کای ما در این مسابقات اصلاً سابقه بین‌المللی ندارند و برای آینده روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کنیم و سه شرکت کننده دیگر ما مدال بازی‌های آسیایی را دارند، اما در شرایط سنی 30 سال هستند و باید از تجربه خود استفاده کنند. امیدوار به کسب یک یا دو سهمیه المپیک هستیم، اما می‌دانیم شانس‌مان زیر 25 درصد است.

صافی تاکید کرد: در پاریس سه شین نقش اساسی در کسب سهمیه در پاریس خواهد داشت. یکی ورزشکاران شایسته‌ای که هیچ چیزی نمی‌تواند جلودار آنها باشد. مورد دیگر شانس‌ خواهد بود که با اشتباهات بعضی شایسته‌ها و مسائل جانبی ممکن است، شانس سهمیه را برای خوش شانس‌ها فراهم کند و مورد آخر شیطنت‌هایی خواهد بود که صورت می‌گیرد. شاید به خاطر حساسیت مسابقات شیطنت‌هایی صورت گیرد که شرایط المپیکی شدن بعضی‌ها را فراهم کند و در خصوص برخی دیگر با اشتباهات عمدی شانس سهمیه را از آنها بگیرد.

وی در خصوص شاس کاراته ایران برای کسب 4 سهمیه باقی مانده دیگر گفت: به نظر می‌آید ما یک مقدار کاتا را رها کردیم و به آن توجه کردیم. فاطمه صادقی در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید مدال دارد و ابوالفضل شهرجردی نیز سابقه خوبی دارد و حتی چهار سال پیش دیاز قهرمان جهان را شکست داد. این نفرات در کاتا جز شایسته‌ها هستند، اما به نظر می‌رسد در یک سال گذشته خیلی توجه زیادی به کاتا نکردیم و حداقل اینکه شاید داوران روی این نفرات شناخت نداشته باشند. با این حال ایرانی‌ها برای شگفتی‌ آفریده شدند و امیدوارم این دو ورزشکار با شگفتی موفق به کسب سهمیه المپیک شوند.

سرمربی تیم دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: امیر مهدی‌زاده قطعاً یکی از شایسته‌ترین کاراته‌کاهای تاریخ ایران است و هنوز با دو طلای جهان جلودار کاراته است. در شایستگی امیر شکی نیست، اما فشار روانی زیادی در سال گذشته روی او بوده است. فشاری که هم به حق و هم به ناحق بوده است. امیر آخرین انتخابی را با شایستگی در ایران سپری کرد، اما در کسب امتیاز برخلاف شایستگی‌اش خیلی خوش شانس نبود. او می‌تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند و همه ایرانی‌ها می‌دانند که شایستگی حضور در المپیک را دارد. رزیتا علیپور نیز بسیار خوش‌فکر، باتکنیک و با استراتژی است و بالای 50 درصد از شانس حضور در المپیک برخوردار است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها