«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

حواشی رولان گاروس ادامه دارد/ اعتراض ویکتوریا آزارنکا به مدیران اوپن فرانسه/ تشکر اوزاکا از هوادارانش/ خداحافظی فدرر و ویلیامز از رقابت‌ها

اوپن فرانسه یکی از قدیمی‌ترین گرنداسلم‌های دنیای تنیس است و ورزشکاران بزرگی هم در آن حضور دارند. البته نباید فراموش کنیم که حواشی این مسابقات نیز به بزرگی نام این گرنداسلم است.

حواشی رولان گاروس ادامه دارد/ اعتراض ویکتوریا آزارنکا به مدیران اوپن فرانسه/ تشکر اوزاکا از هوادارانش/ خداحافظی فدرر و ویلیامز از رقابت‌ها
کد خبر: 493551
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۷ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اوپن فرانسه یکی از قدیمی‌ترین گرنداسلم‌های دنیای تنیس است و ورزشکاران بزرگی هم در آن حضور دارند. البته نباید فراموش کنیم که حواشی این مسابقات نیز به بزرگی نام این گرنداسلم است. نائومی اوزاکا و راجر فدرر این روزها به مهم‌ترین حاشیه این رقابت‌ها تبدیل شده‌اند، البته نباید حذف سرنا ویلیامز و اعتراض ویکتوریا آزارنکا را هم نادیده گرفت.

تشکر نائومی اوزاکا از هوادارانش

نائومی اوزاکا به خاطر حمایت هوادارانش پس از کناره‌گیری از تنیس اوپن فرانسه تشکر کرد.

قهرمان چهار دوره گرنداسلم تنیس چهارشنبه گذشته پس از جنجال‌های پیش‌آمده در مورد امتناع او از صحبت با رسانه‌ها از این مسابقات کناره‌گیری کرد. اوزاکا به دلیل مشکلات روحی‌ای که در ماه‌های اخیر برایش پیش آمده تصمیم گرفته در کنفرانس‌های خبری بعد از بازی شرکت نکند. حالا منابع ژاپنی فاش ‌کرده‌اند که او مدتی طولانی دچار افسردگی بوده است.

نائومی در این باره گفته است: «می‌خواهم امیدوارم باشم و بگویم از هوادارانم و کسانی که از من حمایت کردند متشکرم.»

اوزاکا بعد از ترک رولان گاروس، در یک استوری اینستاگرامی این مطلب را نوشت. نفر دوم تنیس زنان جهان روز دوشنبه اعلام کرد قصد دارد برای مدتی از رقابت‌های تنیس دور باشد. البته او نگفته چه زمانی به رقابت‌ها بازخواهد گشت.

1

حدف نفر هفتم زنان جهان از رولان گاروس

الینا سویتولینا نفر هفتم تنیس زنان با شکست برابر باربورا کرجچیکووا، از رقابت‌های رولان گاروس کنار رفت.

الینا سویتولینا که هفتمین بازیکن برتر تنیس زنان لقب گرفته است در هفته اول مسابقات آزاد فرانسه و در دور سوم مقابل باربورا کرجچیکووا شکست خورد و از این رقابت‌ها کنار رفت.

1

شوک فدرر به دوستداران تنیس

راجر فدرر پس از پیروزی برابر دومینیک کوپفر آلمانی و صعود به یک‌چهارم نهایی رقابت‌های رولان گاروس، اعتراف کرد که ممکن است به دلیل محافظت از زانوی خود از حضور در مسابقات آزاد فرانسه کناره‌گیری کند. و این اتفاق در نهایت رخ داد و راجر فدرر از این رقابت‌ها کنار کشید. فدرر 39ساله در سال گذشته میلادی 2 بار تحت عمل جراحی زانو قرار گرفته و در حال سپری کردن روزهای دشواری است.

1

سرنا ویلیامز حذف شد

سرنا ویلیامز پس از شکست مقابل النا ریباکینا 21ساله از مسابقات اوپن فرانسه حذف شد. حذف ویلیامز شوک بزرگی به هواداران این تنیسور آمریکایی وارد کرد. شکست سرنا ویلیامز باعث شد برخی تصور کنند که دوره تنیسورهای بزرگ سرآمده و باید منتظر ظهور قهرمانان جدید در این رشته باشیم.

مهم‌ترین رقابتی که سرنا ویلیامز می‌تواند در آن شرکت کند تا این شکست را از یاد ببرد رقابت‌های ویمبلدون است که در 28 ژوئن سال جاری برگزار می‌شود.

سرنا ویلیامز بعد حذف از رولان گاروس گفت: «رقابت نزدیکی بود. در این مسابقه دیدیم که یک امتیاز می‌تواند نتیجه یک رقابت را تغییر دهد. امتیازی که من به دست نیاوردم.»

1

شکایت آزارنکا از مدیران رولان گاروس

ویکتوریا آزارنکا، قهرمان 2 دوره گرنداسلم، می‌گوید برابری واقعی زن و مرد در مسابقات آزاد فرانسه وجود ندارد.

او می‌گوید: «هرچند مبلغ جایزه برابر است، اما هنوز تفاوت‌هایی بین مسابقات زنان و مردان وجود دارد؛ برای مثال مردان در ساعت مناسب‌تری نسبت به زنان مسابقه می‌دهند. فکر می‌کنم مدیران تنیس بعضی مواقع باید در قبال مسائلی پاسخگو باشند و مدام به میزان برابر جایزه زنان و مردان اشاره نکنند.»

قبل از شروع مسابقات آزاد فرانسه گای فرتس مدیر اوپن فرانسه درباره مناسب نبودن زمان بازی تنیسورهای زن گفت: «ما می‌خواهیم هواداران خوشحال باشند. تنیس یک نمایش است و ما می‌خواهیم مردم یک مسابقه 2ساعته زیبا ببینند. ممکن است در آینده رقابت‌های زنان بسیار نزدیک باشد و به برنامه شبانه رقابت‌ها اضافه شود.»

آزارنکا درباره صحبت‌های گای فرتس گفته است: «در جواب اعتراض‌ها تنها چیزی که می‌شنوید این است: ممکن است در آینده اتفاق بیفتد. حتی وقتی قبل از مسابقه برای گرم کردن به زمین می‌رویم زمین خیس است و تمرین در این زمین خطرناک است. من یک سوال دارم: چرا زمین آماده نیست؟»

1

صعود الکساندر زورف به یک‌چهارم نهایی رولان گاروس

الکساندر زورف با پیروزی برابر کی نیشیکوری ژاپنی به یک‌چهارم نهایی این مسابقات صعود کرد تا به مدودف و تسیسپاس بپیوندد.

الکساندر زورف بعد از رسیدن به یک‌چهارم نهایی مسابقات رولان گاروس گفت: «من باورنکردنی بازی کردم، اما مسابقات پایان نیافته است. احساس می‌کنم اگر بهترین تنیس خودم را بازی کنم، شکست دادن من کار دشواری باشد.»

1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها