روزنامه کیهان: باید به سردار قاآنی دست مریزاد گفت

روزنامه کیهان در سر مقاله‌‌ای خود نوشت: آمریکا و عوامل آن گمان می‌کردند می‌توانند با فشارهای اقتصادی و واداشتن دولت‌ها در کشورهای مقاومت به کناره‌گیری از قدرت، شرایط منطقه را دگرگون کنند و اساساً سردار شهید سلیمانی در این چارچوب تحلیلی به شهادت رسید اما امروز باید به سردار اسماعیل قاآنی دست مریزاد گفت.

روزنامه کیهان: باید به سردار قاآنی دست مریزاد گفت
کد خبر: 493612
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۰۷:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ روزنامه کیهان در سر مقاله خود از فتح‌الفتوح جدید سپاه اقتصاد در عرصه اقتصاد لبنان و سوریه خبر داد.

مشروح سرمقاله به شرح زیر است:

آمریکا و عوامل آن گمان می‌کردند می‌توانند با فشارهای اقتصادی و واداشتن دولت‌ها در کشورهای مقاومت به کناره‌گیری از قدرت، شرایط منطقه را دگرگون کنند و اساساً سردار شهید سلیمانی در این چارچوب تحلیلی به شهادت رسید اما امروز با گذشت حدود 20 ماه از این توطئه و علنی شدن شکست آن باید به سردار اسماعیل قاآنی دست مریزاد گفت.

او در دوره کوتاه مسئولیت خود با ادراک دقیق شرایط منطقه و ظرایف آن و با به کار بستن تجربه‌های ارزشمندی که در دوره شهید به دست آمده است، این وضعیت پیچیده را به خوبی مدیریت کرده و به فتح‌الفتوحی بزرگ نایل آمده است.

امروز در شرایطی به راحتی می‌توانیم از شکست توطئه‌ها و پیروزی مقاومت حرف بزنیم که در متن قضایای 20 ماه اخیر با مخاطرات پیچیده‌ای مواجه بوده‌ایم. رسیدن لیر لبنان به پایین‌ترین قیمت خود طی 40 سال اخیر - از 1500 لیر در برابر یک دلار به 12000 لیر در برابر یک دلار طی حدود 15 ماه- برای کشوری با اقتصاد کوچک لبنان رویداد ساده‌ای نبود.

مدیریت درست افکار جامعه لبنان برای سقوط نکردن در طراحی آمریکا در این شرایط بسیار دشوار بود کما اینکه رسیدن لیر سوریه از 500 واحد در برابر یک دلار به 10000 واحد برای اقتصاد کوچک و در حال جنگ سوریه شرایط بسیار دشواری را پدید می‌آورد و امکان دوباره‌ای برای فعال شدن مخالفان بشار اسد ایجاد می‌کرد و مدیریت درست این صحنه کار به شدت پیچیده‌ای بوده که تجربه قبلی هم برای آن وجود نداشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها