کد خبر: 493637
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۰۸:۳۸:۰۹
| |

هشدار بلینکن به پوتین در آستانه نشست آمریکا-روسیه

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با آکسیوس گفت: بایدن مستقیما و آشکارا به پوتین خواهد گفت که اگر این اقدامات خصمانه و بی مهابا علیه ما ادامه یابد، او باید در انتظار چه چیزی از سمت ایالات متحده باشد.

هشدار بلینکن به پوتین در آستانه نشست آمریکا-روسیه
کد خبر: 493637
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۰۸:۳۸:۰۹

اعتمادآنلاین| وزیر امور خارجه آمریکا گفت که جو بایدن چند روز دیگر با ولادیمیر پوتین دیدار می‌کند اما "نه به رغم" حملات سایبری که تامین گوشت و بنزین آمریکا را مختل کرده بود، بلکه "به علت" وقوع همین حملات سایبری دیدار صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با آکسیوس گفت: بایدن مستقیما و آشکارا به پوتین خواهد گفت که اگر این اقدامات خصمانه و بی مهابا علیه ما ادامه یابد، او باید در انتظار چه چیزی از سمت ایالات متحده باشد.

بلینکن گفت که آمریکا یک روابط با ثبات‌تر با روسیه را ترجیح می‌دهد. او افزود: نمیتوانم به شما بگویم که آیا درباره نتایج خوش بین هستم یا نه. فکر نکنم بعد از یک جلسه متوجه این قضیه شویم اما همگی ما تعدادی علامت داریم... ما برای هر دو سناریو آماده ایم.

آنتونی بلینکن گفت که اولویت اولش ارتباط دوباره با متحدان است و او احساس نیاز به مشارکت آمریکا را در آنها حس کرده است.

او گفت: شرکای ما همان چیزی را می‌بینند که ما می‌بینیم. اگر شما به مشکلات بزرگی که ما برای حل آنها تلاش می‌کنیم، نگاهی بیندازید، مثل پاندمی، مثل تغییر اقلیمی، مثل فناوریهای نوظهور... هیچ کشوری به تنهایی نمیتواند آن را انجام دهد. وقتی آمریکا رهبری نکند، چین و دیگران این خلاء را پر میکنند و شاید این به طریقی باشد که منافع و ارزشهای ما را پیش نبرد. قطعا دیده‌ایم که چین برای پر کردن خلاءها در جاهایی که شاهد عقب رفتن ما بوده، تلاش کرده است.

در ادامه مجری آکسیوس درباره درگیری رژیم صهیونیستی و حماس سوال پرسید؛ اینکه اگر اسرائیل مدرکی دال بر حضور حماس در ساختمانی در غزه که آسوشیتدپرس و الجزیره در آن حضور داشتند و اسرائیل آن را بمباران کرد، ارائه ندهد، چه میشود.

بلینکن گفت: رئیس جمهور بایدن واضح گفته است. اینکه اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند. با این حال، این را هم گفته است که اسرائیل، به عنوان یک دموکراسی، مسوولیت دارد تا اطمینان حاصل کند که از تلفات غیرنظامی جلوگیری میشود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها