نصراله منصوری:

خستگی مخاطبان هنر از کرونا/ مشکلات هنرمندان رسیدگی نمی‌شود

نصراله منصوری روانشناس و مشاور خانواده معتقد است: تعطیلی سینما و سالن‌های تئاتر مخاطبان هنر را خسته کرده و از لحاظ مادی و تخصصی تاثیرات منفی برای هنرمندان در پی داشته است که متاسفانه متولی برای رسیدگی به مشکلات آنها وجود ندارد و انتظار می‌رود آغاز به کار سالن‌های تئاتر راهی برای موفقیت هنرمندان و رفع مشکلات مالی آنها باشد و با تاثیرگذاری در روحیه مخاطبان هنر، پشیمانی تلفات و کرونا در آن نباشد.

خستگی مخاطبان هنر از کرونا/ مشکلات هنرمندان رسیدگی نمی‌شود
کد خبر: 493669
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۰۹:۲۲:۰۱

اعتمادآنلاین| نصراله منصوری روانشناس و مشاور خانواده، در خصوص اینکه هنر سینما، تئاتر، موسیقی و ... در بحران کرونا چقدر می تواند در کاهش وضعیت التهابی جامعه موثر باشد و حال و احوال مردم را خوب کند عنوان کرد: هنرمندان با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در مراکز هنری می توانند فعالیت داشته باشند چون تعطیلی سینما و سالن‌های تئاتر از لحاظ مادی و تخصصی تاثیرات منفی برای آن ها در پی داشته است و متاسفانه متولی برای رسیدگی به مشکلات آنها وجود ندارد. حتی این وضعیت برای مخاطبان هم خسته کننده شده است.

به گزارش برنا، وی ادامه داد: در ایام کرونا هنرمندان می توانند تاثیرگذار باشند، ولی اگر نگاه آنها به هنر فقط مادی باشد خروجی هنر آنها نمی تواند سازنده باشد.

منصوری در ادامه افزود: در رفتار ما هنری نهفته است که می تواند نشات گرفته از سخن گفتن، موسیقی، فیلم و مجسمه سازی باشد و هر کس در رشته خودش می تواند هنرمند، هنرور و ابداع کننده هنر باشد. اما در جامعه ما این موضوعات که یکی از آنها هنر است معمولا به هم ریخته است.

وی گفت: اکثر افراد جامعه در رشته های مختلف اسیر شهرت زدگی می شوند تا محبوبیت زدگی، در حالیکه هنر اگر در جای خود، به اندازه و خوب به کار رود و در آن افراط و تفریط نباشد، در واقع دیالوگ هایی که از هنرهای مختلف از جمله فیلمنامه، کتاب و ... بیان می شوند اگر از دستوالعمل خوبی نشات بگیرند اثرگذار خواهند بود.

این روانشناس ادامه داد: بنابراین هنر بسیار ارزشمند است. در وجود ما تعبیه و نهادینه شده است و افراد با انجام هر فعالیت موثری در جامعه می توانند تاثیرگذار باشند مانند مادری که کودک خود را پرورش می دهد. پس چون عرضه کننده هنر هستند باید آن ها را هنرمند نامید.

منصوری با بیان اینکه عالم خلقت و مخلوقات عالم بر اساس هنر خود خداوند خلق شده است اظهار داشت: خداوند در قرآن برای خلقت انسان به خودش تبریک گفته، از این جهت که انسان تمایز و جهتی که نسبت به مخلوقات دیگر دارد و می تواند به هنر فکر کند، هنر را گسترش بدهد، هنرآفرین باشد و با هنر و کارهایی که انجام می دهد بتواند خود و دیگران را تحت تاثیر قرار بدهد.

این روانشناس و مشاور خانواده در پاسخ به این سوال که مسئولین فرهنگی جامعه با چه اقداماتی می توانند در کاهش این التهابات موثر باشند گفت: مسئولین فرهنگی ما در جامعه متفرق هستند. همیشه از این مقوله صحبت می شود، ولی متاسفانه متولی مشخص و یا مسئولی که بتوان به سراغ او رفت و اقتباس گرفت به سختی پیدا می شود.

وی ادامه داد: گروه ها، سازمان ها و ...همه از فرهنگ و مسئله فرهنگی صحبت می کنند، ولی به نظر من آن مسئله ای که مغفول و مظلوم مانده فرهنگ است که باید به آن توجه شود.

این مشاور خانواده در ادامه افزود: مسئولین صدا و سیما، وزارت ارشاد و دیگر ارگان‌هایی که مسئولیت امور فرهنگی را به دوش دارند و از فرهنگ صحبت می کنند باید در این زمینه محقق، مدبر و فرهنگ شناس باشند. به هرحال اگر به فرهنگ اصیل ایرانی روی بیاورند مشکلات زیادی از جامعه دور می شود و زندگی مردم می تواند به سمت آرامش در حرکت باشد.

وی در پایان با ابراز امیدواری برای از سرگیری اجرای هنرمندان در سالن های تئاتر گفت: امیدوارم آغاز به کار سالن های تئاتر راهی برای موفقیت هنرمندان و رفع مشکلات مالی آنها باشد، بتواند در روحیه مخاطبان هنر تاثیر گذار باشد و حالت تازه ای در آنها به وجود بیاورد. امیدوارم راهی که شروع شده ادامه داشته باشد و پشیمانی تلفات و کرونا در آن نباشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها