بلینکن در نشست دوجانبه بایدن با پوتین در ژنو شرکت خواهد کرد

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا جو بایدن، رئیس جمهور این کشور را در سفر ماه ژوئن به شهر کورن‌وال واقع در انگلیس، بروکسل در بلژیک و ژنو در سوئیس همراهی خواهد کرد.

بلینکن در نشست دوجانبه بایدن با پوتین در ژنو شرکت خواهد کرد
کد خبر: 493709
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۱۰:۱۳:۵۷

اعتمادآنلاین| سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از حضور وزیر امور خارجه این کشور در نشست دوجانبه قریب‌الوقوع روسای جمهور آمریکا و روسیه در ژنو خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا جو بایدن، رئیس جمهور این کشور را در سفر ماه ژوئن به شهر کورن‌وال واقع در انگلیس، بروکسل در بلژیک و ژنو در سوئیس همراهی خواهد کرد. بلینکن در نشست دوجانبه بایدن با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز شرکت خواهد کرد.

ند پرایس افزود:‌ بلینکن در نشست‌های دوجانبه بایدن در حاشیه نشست رهبران گروه هفت در شهر کورن‌وال که قرار است به مدت سه ‌روز از جمعه تا یکشنبه برگزار شود، شرکت خواهد کرد. بایدن سپس به بروکسل می‌رود تا با اعضای ناتو در تاریخ 14 ژوئن (24 خردادماه) دیدارهایی داشته باشد و پس از آن به ژنو خواهد رفت تا در تاریخ 16 ژوئن (26 خردادماه) با پوتین دیدار کند.

از زمانی که بایدن در ژانویه سال جاری میلادی زمام امور کشور را در دست گرفت و بلینکن را به عنوان وزیر امور خارجه دولتش منصوب کرد، بلینکن با انرژی به کشورهای مختلف جهان سفر کرده و با متحدان آمریکا دیدارهایی داشته است تا حمایت‌ها از کشورش را که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ کمرنگ شده بود، تقویت کند.

بلینکن روز یکشنبه به پایگاه خبری آکسیوس گفت: هدف از نشست بایدن-پوتین ایجاد یک روابز باثبات‌تر میان آمریکا و روسیه است. اما من در این نشست مستقیما و صریحا به پوتین خواهم گفت که اگر مشخص شود دولتش در حملات سایبری اخیر به شرکت خط لوله کولونیال، آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا یا دیگر نهادهای این کشور دست داشته، باید منتظر اقدامات تلافی‌جویانه‌ای باشد.

وی افزود: نمی‌توانم بگویم که آیا نسبت به نتایج این نشست خوش‌بین هستم یا خیر. فکر نمی‌کنم که تنها با یک نشست این موضوع مشخص شود اما ما نشانه‌هایی خواهیم داشت و برای هر شرایطی صورت آماده هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها