کد خبر: 493741
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۱۱:۱۶:۰۴
| |

معرفی عضو هیات سه نفره ‌اجرای‌ قانون محاسبات‌ عمومی در مجلس

انتخاب یک نفر از نمایندگان عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات جهت عضویت در هیات‌ سه‌نفره اجرای‌ قانون اصلاح تبصره(4)ماده(95) قانون‌ محاسبات‌ عمومی در دستور کار جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 18 خرداد ماه) قرار گرفت.

معرفی عضو هیات سه نفره ‌اجرای‌ قانون محاسبات‌ عمومی در مجلس
کد خبر: 493741
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۱۱:۱۶:۰۴

اعتمادآنلاین| نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رضوانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه را جهت عضویت در هیات‌ سه‌نفره اجرای‌ قانون اصلاح تبصره(4)ماده(95) قانون‌ محاسبات‌ عمومی، تعیین کردند.

به گزارش ایسنا، انتخاب یک نفر از نمایندگان عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات جهت عضویت در هیات‌ سه‌نفره اجرای‌ قانون اصلاح تبصره(4)ماده(95) قانون‌ محاسبات‌ عمومی در دستور کار جلسه علنی امروز( سه شنبه) قرار گرفت.

بر این اساس غلامحسین رضوانی نماینده تهران با 89 رای به عضویت هیات‌ سه‌نفره اجرای‌ قانون اصلاح تبصره(4)ماده(95) قانون‌ محاسبات‌ عمومی درآمد.

طبق ‌قانون اصلاح تبصره 4 ماده 95 قانون محاسبات عمومی، به منظور از میان برداشتن موانع موجود در راه تنظیم حسابها و صورتحساب عملکرد سالانه بودجه کل کشور یک هیأت سه نفره مرکب از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل و در موارد زیر تصمیمات لازم را اتخاذ می‌نماید:


‌الف - در مورد اسناد و مدارک ناقص سنواتی (‌از سال 1364 به بعد) وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و اعتبارات عمرانی شرکتهای دولتی که از بودجه‌ عمومی دولت استفاده می‌کنند.


ب - در خصوص اسناد و مدارک دستگاه‌های مذکور در بند الف که بر اثر حوادث غیر مترقبه و جنگ تحمیلی به تشخیص هیأت مذکور به نحوی از انحاء از بین رفته است.


ج - نقصان و تفریط حاصل در موجودی های وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکتهای دولتی مشمول ماده 73 قانون محاسبات عمومی کشور خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها