کد خبر: 493847
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۱۴:۲۵:۳۵
| |

جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

مناظره هیچ بازتاب مثبتی برای تشویق مردم در مشارکت نداشت / مردم نتوانستند برنامه های نامزدها را ارزیابی کنند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: این مناظره هیچ بازتاب مثبتی برای تشویق مردم در مشارکت نداشته است همه منتظر بودند تا نوعی ارزیابی از این مناظرات داشته باشند اما این اتفاق نیفتاد، طراحی برنامه‌ها فاقد هرگونه جذابیتی بود و باعث شد مردم نتوانند برنامه‌های نامزدها را ارزیابی کنند.

مناظره هیچ بازتاب مثبتی برای تشویق مردم در مشارکت نداشت / مردم نتوانستند برنامه های نامزدها را ارزیابی کنند
کد خبر: 493847
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۱۴:۲۵:۳۵

اعتمادآنلاین| یک فعال سیاسی گفت: طراحی برنامه ها فاقد هر گونه جذابیتی بود و مردم نتوانستند برنامه های نامزدها را ارزیابی کنند.

به گزارش ایرنا، «محمدجواد امام» با تشریح فضای مناظره انتخابات گفت:این مناظره هیچ بازتاب مثبتی برای تشویق مردم در مشارکت نداشته است همه منتظر بودند تا نوعی ارزیابی از این مناظرات داشته باشند اما این اتفاق نیفتاد، طراحی برنامه ها فاقد هر گونه جذابیتی بود و باعث شد مردم نتوانند برنامه های نامزدها را ارزیابی کنند.

مدیر عامل بنیاد باران تصریح کرد: ساختار شکلی مناظره ها در پاسخگویی 3 دقیقه‌ای برای تشریح مسائل کلان کشور یکی از نکات ضعف این مناظره بود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه برگزاری اینگونه مناظره ها در تخصص صدا و سیماست، افزود: برای امر مهم کشورداری و چالش های که کشور با آن مواجهه است طراحی اینگونه سوال ها را باید به اهل فن واگذار کنند و صاحبان فرهنگ، اندیشه و اقتصاددانان در طراحی سوال ها مشارکت می کردند، نه اینکه از سوی صدا و سیما سوالات مهندسی شود به گونه ای که حتی چالش‌های همانند برجام تحریم و کرونا در این مناظره نادیده گرفته شد.

جواد امام خاطر نشان کرد:این مناظره در تراز انتظارات مردم و جایگاه مهم ریاست جمهوری نبوده است. ایران در دهه پنجم انقلاب است و باید شاهد چهره‌های توانمندتری در عرصه رقابت ریاست جمهوری باشیم.

وی گفت: مناظره اول برنده ای نداشت باید جام اخلاق و جایزه نوبل شیمی را به علیرضا زاکانی دهیم که سعی می کرد از ادبیات شیکی استفاده کند زاکانی در پاسخ به عبدالناصر همتی نکته ای را مطرح کرد که به نوعی مهندسی انتخابات را تایید می‌کند در جایی خطاب به همتی گفت اگر دیگران اینجا بودند الان شما نبودید و یا در این قد و قواره نیستید، این خطاب فرد نیست و نشان می‌دهد جمعی تصمیم گرفتند و خود ایشان هم در آن جمع بوده و زاکانی خروجی همان تصمیم است.

مدیرعامل بنیاد باران با بیان اینکه رقابت سازوکار خاص خود را دارد، تصریح کرد: این صحنه رقابت، آرایشی بود. رقابت لوازمی دارد و وقتی معنا پیدا می‌کند که نمایندگان واقعی سلایق مختلف در معرض انتخاب قرار گیرند و از فرصت مناسب برخوردار باشند تا مردم بتوانند در انتخاب آنهاتصمیم بگیرند.

این فعال سیاسی در مورد مواضع رسمی اصلاح طلبان در انتخابات، تصریح کرد: با توجه به اینکه 9 نفر کاندیدای که از سوی مجمع عمومی جبهه اصلاحات معرفی شده بودند، رد صلاحیت شدند و این جریان کاندیدای ندارد و اگر جامعه ترغیب به حضور و رای شود در ان موقع باید این موضوع مجدد در جبهه اصلاحات بررسی شود و فکر نمی‌کنم که جبهه اصلاحات بخواهد مستقل از مردم تصمیم بگیرد.

وی در مورد حمایت رییس دولت اصلاحات از نامزد خاص در این دور از انتخابات، افزود: سید محمد خاتمی ورود به بحث نخواهد داشت و اگر بخواهد تصمیمی در انتخابات بگیرند در مسیر و امتداد جبهه اصلاحات است و بنا نیست مستقل از جبهه اصلاحات تصمیمی اتخاذ کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها