کد خبر: 493871
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۱۴:۵۶:۱۸
| |

نتیجه یک تحقیق علمی:

به ثمر رسیدن نیمی از گل های فوتبال شانسی است!

در یک تحقیق صورت گرفته مشخص شد تقریبا نیمی از گل ها در بازی فوتبال به صورت اتفاقی و شانسی زده می شوند.

به ثمر رسیدن نیمی از گل های فوتبال شانسی است!
کد خبر: 493871
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۱۴:۵۶:۱۸

اعتمادآنلاین| تقریبا نیمی از گل های یک بازی فوتبال، تحت تاثیر شانس به ثمر می رسد. این نتیجه تحقیق مفصلی است که دانشگاه ورزشی کلن آلمان انجام داده است.

به گزارش فارس، چاپ سوئیس، گروهی از اساتید برجسته این دانشگاه معتبر ورزشی به سرپرستی پروفسور دانیل ممرت به بررسی بیش از 7 هزار گل از لیگ برتر انگلیس در فصول 2013-2012 تا 2019-2018 پرداختند.

در این بررسی جامع مشخص شد 46 درصد گل های به ثمررسیده تحت تاثیر شانس و تصادف حاصل شده است. در گزارشی که این گروه کارشناسی ارائه کرد از 2451 بازی تحقیق به عمل آورده مشخص شد اثری از تصادف در فوتبال همچون گل های ناشی از اشتباهات خط دفاعی، گل به خودی، شوت های اتفاقی و ... دیده شده است.

این گزارش فنی در حالی بود که بیش از 60 درصد بازی ها، با تساوی یا اختلاف یک گل به پایان رسید و در این میان متغیرهایی مثل فصل، روز بازی، محل برگزاری، وضعیت بازی و قدرت تیم در نظرگرفته شد.

گروه تحقیقاتی فوق همچنین عنوان کرد در گذشته های دور، مطالعه مشابهی انجام داده بود که در آن هنگام درصد شانس و اقبال بیش از 50 درصد بوده که خود این امر بیانگر آماده سازی بیشتر و بهتر تیم ها نسبت به گذشته و حضور بازیکنانی بهتر از نظر فنی و مهارت های تاکتیکی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها