کد خبر: 493876
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۱۵:۰۳:۱۱
| |

چین:

آمریکا می‌خواهد بازی‌های المپیک زمستانی پکن را سیاسی کند

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در نشست کنگره در واشنگتن گفت که این کشور در حال رایزنی با متحدان نزدیک و شرکایش به منظور دستیابی به اجماع نظر درباره این است که باید چه رویکردی در قبال بازی‌های المپیک زمستانی پکن داشته باشیم که فوریه 2022 برگزار می‌شود.

آمریکا می‌خواهد بازی‌های المپیک زمستانی پکن را سیاسی کند
کد خبر: 493876
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۱۵:۰۳:۱۱

اعتمادآنلاین| چین امروز (سه‌شنبه) پس از آن آمریکا را به سیاسی کردن ورزش متهم کرد که بلینکن گفت به دنبال اجماع نظر در میان متحدان پیش از درخواست تحریم احتمالی بازی‌های المپیک زمستانی پکن است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در نشست کنگره در واشنگتن گفت که این کشور در حال رایزنی با متحدان نزدیک و شرکایش به منظور دستیابی به اجماع نظر درباره این است که باید چه رویکردی در قبال بازی‌های المپیک زمستانی پکن داشته باشیم که فوریه 2022 برگزار می‌شود.

بلینکن همچنین هشدار داد، در هفته‌های آتی درباره این مساله و نگرانی‌های پیشرو بیشتر رایزنی می‌شود.

اظهارات بلینکن با خشم شدید چین روبرو شد و ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه این کشور گفت: سیاسی کردن وزرش بر خلاف ماهیت منشور المپیک است و به ضرر ورزشکاران و همچنین المپیک بین‌المللی.

وی افزود: طرف‌های مربوطه باید به سرعت استفاده ابزاری از بازی‌های المپیک را برای بازی‌های سیاسی خود متوقف کنند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا چندین ماه است که از ارائه موضعی مشخص درباره تحریم احتمالی بازی‌های المپیک زمستانی پکن امتناع کرده است.

بلینکن همچنین گفته که یک موضع متحد با کشورهای شریک می‌تواند تاثیر بیشتری داشته باشد.

جمهوری خواهان خواستار تحریم شدید و قاطع بازی‌های پکن بابت اتهام نقض حقوق بشر از سوی دولت چین به ویژه علیه مسلمانان اویغور در سین‌کیانگ هستند.

اعضای حزب دموکراتیک بایدن هم درباره اقدامات چین صحبت کرده‌اند به طوریکه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ماه گذشته میلادی خواستار یک تحریم دیپلماتیک برای بازی‌های زمستانی 2022 پکن شده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها