اعلام آمادگی ایران برای کمک به برقراری صلح در یمن

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن که به تهران سفر کرده در ادامه رایزنی‌ها با مقامات ایرانی، امروز (سه‌شنبه) با‌ «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی ملاقات و درباره آخرین تحولات یمن به رایزنی پرداخت.

اعلام آمادگی ایران برای کمک به برقراری صلح در یمن
کد خبر: 493911
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۱۷:۲۵:۳۸

اعتمادآنلاین| «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن که به تهران سفر کرده در ادامه رایزنی‌ها با مقامات ایرانی، امروز (سه‌شنبه) با‌ «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی ملاقات و درباره آخرین تحولات یمن به رایزنی پرداخت.

به گزارش فارس، در این مذاکرات در خصوص آخرین وضعیت سیاسی و میدانی یمن به ویژه سفر اخیر گریفیتس به صنعاء، تحولات استان مارب، لزوم رفع محاصره اقتصادی مردم و راه‌های برقراری صلح و ثبات در این کشور و همچنین رفع خطرات احتمالی نشت نفت از کشتی صافر بحث‌ و تبادل نظر شد.

خاجی ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران به منظور رفع خطر نشت نفت و آلودگی محیط زیست را ارائه و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به برقراری صلح در یمن را اعلام کرد.

گریفیتس نیز ضمن ارائه گزارشی از سفرهای خود به منطقه، تلاش‌های سازمان ملل را برای حل بحران یمن تشریح کرد.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن امروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.وزیر امور خارجه در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن با بیان این‌که جنگ، راه‌حل بحران یمن نیست، بر ضرورت رفع محاصره مردم این کشور و تسهیل ارائه کمک‌های انسانی به آنها تأکید کرد.

گریفیتس همچنین امروز با محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه دیدار و به گفت‌وگو پرداخت. در دیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل با معاون وزیر امور خارجه ایران درباره مسائل منطقه‌ از جمله یمن، سوریه، افغانستان و عراق و نقش سازمان ملل به ویژه از بعد بشردوستانه و امدادرسانی بحث و تبادل نظر شد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن 20 بهمن 1399 نیز به منظور رایزنی پیرامون ابعاد مختلف بحران یمن به جمهوری اسلامی ایران سفر کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها