آغاز ثبت نام مسکن ملی از ساعت 12/پردیس ظرفیت ندارد

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز مرحله جدید ثبت نام واحدهای اقدام ملی مسکن در ساعت 12 امروز 19 خردادماه در 240 شهر خبر داد که تا یک هفته ادامه دارد.

آغاز ثبت نام مسکن ملی از ساعت 12/پردیس ظرفیت ندارد
کد خبر: 493970
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۰۸:۴۵:۲۰

اعتمادآنلاین| محمود محمودزاده اظهار کرد: از ساعت 12 چهارشنبه 19 خردادماه 1400 مرحله چهارم فراخوان عمومی و ثبت نام از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در 240 شهر آغاز می‌شود و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

متقاضیان برای ثبت نام باید به سامانه اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir مراجه کنند.

محمودزاده همچنین گفت: حدود 80 هزار نفر متقاضی در لیست انتظار هستند که در مراحل مختلف سیستم تایید نشده‌اند یا تایید شده اما سایر مراحل را تکمیل نکرده‌اند. این افراد هم می‌توانند در محله جدید ثبت نام کنند.

او اعلام کرد که شهر جدید پردیس هیچ ظرفیتی ندارد و در این مرحله جزو شهرهای ثبت نامی نیست. پیش از این هم گفته شده بود که ظرفیت واحدهای اقدام ملی مسکن در پردیس از طریق ثبت نام 3 هزار واحد و از طریق مشارکت 8 هزار واحد است که در دقایق ابتدایی نام نویسی مرحله اول ظرفیت پردیس تکمیل شد.

درخصوص این مرحله، محمودزاده درباره امکان حضور افرادی که از مراحل قبل ثبت نام انصراف داده‌اند یا حتی وجهی واریز کره اما جزو انصرافی‌ها بودند گفت: افرادی که انصراف داده‌اند اگر در محدوده 240 شهر اعلام شده باشند می‌توانند باز هم نسبت به ثبت نام در مرحله جدید اقدام کنند.

به گفته وی، روال و پروسه ثبت‌نام مانند گذشته است و مردم نگران نباشند. قرار نیست سایت با تکمیل ظرفیت بسته شود و متقاضیان برای نام‌نویسی یک هفته زمان دارند و پس از آن کسانی که ثبت نام کردند پالایش می‌شوند.

مسکن ملی در یک نگاه

شهریوماه 1398 طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ‌زنی شد و 18 آبان ماه 1398 ثبت نام از متقاضیان در چهار استان آغاز و سپس به دیگر استانها تسری پیدا کرد. برای این پروژه 400 هزار واحد تعریف شد که در دور اول و دوم نام نویسی 1.6میلیون نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که 460 هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

اولین واحدها به تعداد 11 هزار و 560 واحد در روز یکم آبان ماه 1399 به دستور رئیس جمهور افتتاح شد. مسئولان وزارت راه و شهرسازی، پیشرفت پروژه اقدام ملی مسکن را حدود 25 درصد اعلام کرده‌اند و اسلامی قول داده در نیمه اول سال 1400 ماهانه 20 هزار واحد افتتاح شود.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و 100 میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود 18 درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود 40 میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین محاسبات که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرده به 3.7 میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است.

یادآور می‌شود، ثبت نام مراحل اول، دوم و سوم به پایان رسیده است. فرصت ثبت نام در مرحله سوم از 18 دی ماه 1399 آغاز شد و پنجشنبه (25 دی ماه) به اتمام رسید. مرحله چهارم نام نویسی از روز 19 خردادماه 1400 آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها