کد خبر: 494003
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۰۹:۳۲:۱۹
| |

دادگاه محاکمه البشیر در پرونده کودتای 1989 به تعویق افتاد

دادگاه سودان بدون اعلام موعد جدیدی برای محاکمه متهمان پرونده کودتای 1989 عمر البشیر جلسه محاکمه را لغو و روز سه شنبه را برای بررسی پاسخ هیئت اتهام به این اعتراض نامه‌ها تعیین کرد.

دادگاه محاکمه البشیر در پرونده کودتای 1989 به تعویق افتاد
کد خبر: 494003
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۰۹:۳۲:۱۹

اعتمادآنلاین| دادگاه سودان تصمیم گرفت، محاکمه رئیس جمهوری برکنار شده این کشور و تعدادی از دستیارانش را در پرونده کودتای 1989 تا اطلاع ثانوی به تاخیر اندازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سونا، این دادگاه که ویژه پرونده کودتای 1989 عمر البشیر، رئیس جمهوری برکنار شده سودان و تعدادی از دستیارانش است، اعتراض نامه‌هایی از وکلای مدافع متهمان دریافت کرد مبنی بر اینکه هیئت اتهام در جلسه 25 ماه مه آنها را "بی فکر" خوانده و به آنها توهین کرده است.

این وکلای مدافع در هیئت دفاع، در اعتراض نامه خود درخواست‌های متفاوتی داشتند؛ برخی از دادگاه خواسته‌اند به آنها اجازه دهد جهت اعاده حیثیت، ابلاغیه های کیفری علیه رئیس هیئت اتهام صادر کنند و برخی دیگر هم خواستار غدرخواهی این هیئت شدند.

دادگاه هم بدون اعلام موعد جدیدی برای محاکمه متهمان، جلسه محاکمه را لغو و روز سه شنبه را برای بررسی پاسخ هیئت اتهام به این اعتراض نامه‌ها تعیین کرد.

21 ژوئیه 2020 نخستین جلسه محاکمه البشیر و دیگر متهمان به اتهام طراحی کودتا و تضعیف نظام قانون اساسی شروع شد اتهاماتی که متهمان رد می کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها