کد خبر: 494021
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۱۰:۰۷:۱۲
| |

خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق کشور طی پنج روز آینده خبر داد.

خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق کشور
کد خبر: 494021
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۱۰:۰۷:۱۲

اعتمادآنلاین| صادق ضیاییان با اشاره به اینکه بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی طی پنج روز آینده آسمانی صاف و جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود، اظهار کرد: از این‌رو روند تدریجی افزایش دما در بیشتر مناطق دور از انتظار نیست.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: امروز (19 خرداد) در برخی مناطق استان‌های گیلان و مازندران بارش پراکنده باران و در برخی نقاط استان‌های اردبیل و شمال آذربایجان شرقی رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و برخی نقاط شرق هرمزگان طی ساعات بعد ازظهر و اوایل شب وقوع رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: طی این مدت در نیمه جنوبی خراسان رضوی و خراسان جنوبی، شرق کرمان و منطقه زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی از این مناطق سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا (20 خرداد) در برخی مناطق سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش خفیف باران رخ می‌دهد، اظهارکرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه (20 و 21 خرداد) در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و شرق هرمزگان طی ساعات بعد ازظهر و اوایل شب رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان از امروز (19 خرداد) تا پنج روز آینده در برخی مناطق نوار شرقی کشور، شمال سیستان و بلوچستان و به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید رخ خواهد داد که در برخی از این مناطق خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را به‌ دنبال دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی سه روز آینده در مناطقی از ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد شدید رخ می‌دهد و در برخی نقاط سبب غبارآلود شدن هوا می‌شود، گفت: از امروز تا شنبه (19 تا 22 خرداد) خلیج فارس و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (20 خرداد) صاف همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید و با حداقل دمای 26 و حداکثر دمای 37 درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (21 خرداد) نیز صاف همراه با وزش باد و با حداقل دمای 25 و حداکثر دمای 38 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها