ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا:

انتخابات 1400| مناظرات تاثیری در مشارکت مردم ندارد / صداوسیما نقشی در شیوه برگزاری مناظرات ندارد / احتمال کناره‌گیری کاندیداها به نفع نامزد خاص وجود دارد

یک تحلیلگر سیاسی اصولگرا گفت: خیلی این مناظره ها نقش آفرینی هم در افزایش مشارکت مردم و هم در انتخاب صحیح مردم ندارد. نه اینکه اصلاً نقش ندارد ولی آن طور که تصور می شود نقش ندارد. به نظر من، نوع مناظره ها را برای انتخابات های بعدی باید تغییر بدهند.

انتخابات 1400| مناظرات تاثیری در مشارکت مردم ندارد / صداوسیما نقشی در شیوه برگزاری مناظرات ندارد / احتمال کناره‌گیری کاندیداها به نفع نامزد خاص وجود دارد
کد خبر: 494055
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۱۱:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا درباره شیوه مناظره نامزدهای انتخاباتی گفت: دو بحث در اینجا وجود دارد. یک اینکه اساساً این نوع مناظره ها چقدر می تواند کمک به آگاهی بخشی به جامعه برای انتخاب صحیح یک رئیس جمهور کند و یا کمک به احساساتی و هیجانی شدن فضای جامعه برای اینکه یک انتخاب از روی احساسات و هیجان ها صورت گیرد. من تصور می کنم این مناظره ها اساساً به دلیل مشکلاتی که دارد خیلی کمکی به شناخت مردم نسبت به افکار و برنامه های کاندیداها ندارد یا کمتر دارد.

به گزارش مدارا، وی ادامه داد: به نظر من، خیلی این مناظره ها نقش آفرینی هم در افزایش مشارکت مردم و هم در انتخاب صحیح مردم ندارد. نه اینکه اصلاً نقش ندارد ولی آن طور که تصور می شود نقش ندارد. به نظر من، نوع مناظره ها را برای انتخابات های بعدی باید تغییر بدهند. یک بحث دیگر در مورد شیوه هایی است که نامزدها و حداقل برخی از نامزدها بازی می کنند. اساساً آنها از مناظره بعنوان یک فرصت برای ارائه افکار و برنامه ها استفاده نمی کنند بلکه برای این آمده اند که با مظلوم نمایی، فرار به جلو با استفاده از روش های جنگ روانی، به دام انداختن طرف مقابل، مجبور کردن او به پاسخگویی، ارائه آمار و اطلاعات و عدم پاسخگویی به مسئولیت های گذشته خود، متلک پراکنی، تیکه انداختن، حرف های بی اساس همانند حسینیه کردن کاخ سفید جلو بروند که این باعث تاسف است. اینها روش هایی زشت و نوعی تحقیر افکار عمومی است.

ایمانی در پاسخ به این سوال که با توجه به فضای مناظره که نقدهای فراوانی به آن وارد است اساسا نوع مدیریت مجری و حتی ارائه سوالات تاثیر دارد گفت: خیر. به دلیل این که اساساً صداوسیما در این زمینه نقشی ندارد. این مناظره ها را فقط در محل صداوسیما پخش می کنند. تمام مناظره طراحی و نوع مناظره و حتی سوالاتی که مطرح می شود و نوع قرعه کشی در ستاد تبلیغات ریاست جمهوری تصویب می شود.

صداوسیما مجری است. از صداوسیما در این برنامه های مناظره فقط یک دوربین و یک آقای حیدری وجود دارد. بقیه در اختیار صداوسیما نیست. من نمی گویم اگر در اختیار صداوسیما بود بهتر می شد. من می خواهم بگویم این چیزی که شما می بینید تماماً طراحی شده ستاد تبلیغات ریاست جمهوری است که آن هم با حضور وزیر کشور و دادستان و 5 عضو آن است.

او با اشاره به اینکه آیا از نامزدها کسی به نفع نامزدی کنار می کشد تصریح کرد: نوع ژست همه همین است ولی غیرممکن نمی بینم که اگر در یکی دو روز آینده کسی کناره گیری کند. الان هیچ یک از نامزدها قصد کناره گیری ندارند ولی اگر در دو سه روز آینده نظرسنجی ها را کاندیداهای محترم نگاه کنند، ممکن است یک نفر کنار برود وقتی ببیند آرا کم است. این احتمال وجود دارد ولی شاید هر 7 نفر در انتخابات باقی بمانند. با این نیت نیامدند که کنار بکشند ولی این احتمال وجود دارد در روزهای آخر با نظرسنجی ها صلاح بدانند در انتخابات شرکت نکنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها