کد خبر: 494058
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۱۱:۱۳:۳۷
| |

رسول کربکندی،ملی‌پوش سال دور ایران :

نباید برای پیروزی مقابل بحرین جشن بگیریم/ انگار در زندگی‌شان چیزی مهم‌تر از برد برابر ایران نیست!

ملی‌پوش سال دور ایران گفت: تیم ملی ما پیروزی مهمی را برابر بحرین به دست آورد اما این پیروزی نباید باعث شود جشن و سرور به پا کنیم.

نباید برای پیروزی مقابل بحرین جشن بگیریم/ انگار در زندگی‌شان چیزی مهم‌تر از برد برابر ایران نیست!
کد خبر: 494058
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۱۱:۱۳:۳۷

اعتمادآنلاین| رسول کربکندی درخصوص دیدار اخیر تیم ملی برابر بحرین اظهار داشت: شرایط خاص تیم و نتیجه ای که در دور رفت در بازی ایران مقابل بحرین رقم خورده بود، باعث شده بود که این دیدار برای همه از حساسیت بالایی برخوردار باشد. همین موضوع باعث شده بود بازی تیم ما در نیمه اول خوب نباشد اما هرچه از زمان بازی گذشت شرایط تیم ایران بهتر شد. در دقایق اول آنها پرانرژی بودند و با دفاع چندلایه فضا را از ما گرفته بودند اما تعویض های ایران و خستگی حریف باعث شد شرایط تیم ملی ایران رفته رفته بهتر شود.


به گزارش برنا، او در ادامه افزود: در نیمه دوم ما روی خلاقیت های فردی و کارهای ترکیبی دو یا سه نفره موفق شدیم به گل برسیم، گلی که به نوعی شیرازه حریف را از هم پاشید و باعث شد شرایط برای به ثمر رسیدن گل های بعدی هموار شود.

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به شرایط خوب تیم ملی در میانه میدان و خط حمله تاکید کرد: با وجود مهره های خوب و با ارزشی که در تیم ملی حضور دارند، این نفرات کمتر در کنار هم بازی کرده اند و در کار تیمی مشکلات و ناهماهنگی هایی دیده می شود که این موضوع با بازی های بیشتر این نفرات در کنار هم برطرف می شود.

کربکندی درخصوص شرایط دفاعی تیم ملی گفت: در خط دفاع در مقایسه با خطوط دیگر انسجام کافی ندیده نمی شود و در این فاز در مقایسه با خط میانی و خط حمله دست کادر فنی از نظر مهره و بازیکن باز نیست و مقداری محدودیت وجود دارد. این در حالی است که فاز دفاعی و دروازه یکی از تاثیرگذارترین پست ها محسوب می شود.

کارشناس فوتبال ادامه داد: تیم ملی ما پیروزی مهمی را برابر بحرین به دست آورد اما این پیروزی نباید باعث شود جشن و سرور به پا کنیم. ایران یکی از قطب های فوتبال آسیا است و نباید پیروزی برابر بحرین ما را از خود بی خود کند. سطح فوتبال ما با فوتبال کشوری مثل بحرین قابل مقایسه نیست و اتفاقات خاص باعث شد در بازی رفت نتوانیم در مقابل بحرین و عراق نتیجه لازم را کسب کنیم وگرنه از نظر فوتبال سطح ما فراتر از کشوری مثل بحرین است.

از کربکندی درخصوص چهره‌های شاخص بازی ایران و بحرین سوال کردیم که او در پاسخ به این سوال گفت: در نیمه دوم و با حضور بازیکنی مثل سامان قدوس در ترکیب تیم ملی روند حرکتی تیم ایران با تغییرات مثبتی روبرو شد. این در حالی است که نباید نقش بازیکنانی مثل مهدی طارمی و سردار آزمون را نادیده گرفت. این دو از هماهنگی خوبی با هم برخوردار هستند و در این بازی روی این هماهنگی و شناخت خوبی که از یکدیگر داشتند، موفق شدند نقش تعیین کننده ای را در پیروزی مقابل بحرین ایفا کنند. با وجود سردار و طارمی تیم ملی می تواند به هر تیمی گل بزند.


او درمورد بازی‌های بعدی ایران در مسیر صعود به جام جهانی گفت: دیدار برابر کامبوج بازی سختی برای ما محسوب نخواهد شد ولی برابر عراق باید خیلی حساب شده به میدان برویم چرا که نتیجه این دیدار در سرنوشت ما تعیین کننده است. عراق در چند سال گذشته گربه سیاه فوتبال ایران بوده است. این بدان معنا نیست که بگوییم این تیم از نظر فوتبالی از ما برتر است. عراق در سال های اخیر با وجود همه مشکلاتی که داشته در مواجهه با ایران از روحیه و انگیزه بالایی برخوردار بوده و با روحیه و اعتماد به نفس بالایی برابر ما قرار می گیرد و به گونه ای برابر ایران قرار می گیرد که انگار در زندگی شان چیزی مهم تر از پیروزی برابر ایران نیست. البته با نیروها و پتانسیل خوبی که ما داریم برد مقابل عراق دور از دسترس مان نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها