بانک جهانی رشد اقتصادی چین را 8.5 درصد اعلام کرد

بر اساس گزارش روز گذشته /سه شنبه/ بانک جهانی، توانایی و قابلیت چین در مهار سریع همه گیری کرونا و در عین حال حمایت قابل توجه سیاستگذاری ها در این کشور، به پشتیبانی از روند بهبود و احیای پرقدرت اقتصاد چین کمک کرده است.

بانک جهانی رشد اقتصادی چین را 8.5 درصد اعلام کرد
کد خبر: 494078
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۱۱:۴۷:۱۳

اعتمادآنلاین| بانک جهانی در تازه ترین برآورد خود از چشم اندازهای اقتصاد جهانی، رشد اقتصادی چین در سال 2021 را 8.5 درصد پیش بینی کرد که 0.6 درصد بالاتر از پیش بینی قبلی اعلام شده است.

به گزارش ایرنا از رادیو بین المللی چین، بر اساس گزارش روز گذشته /سه شنبه/ بانک جهانی، توانایی و قابلیت چین در مهار سریع همه گیری کرونا و در عین حال حمایت قابل توجه سیاستگذاری ها در این کشور، به پشتیبانی از روند بهبود و احیای پرقدرت اقتصاد چین کمک کرده است.

بر اساس این گزارش، انتظار می رود اقتصاد جهان در سال جاری میلادی (2021) رشدی 5.6 درصدی را تجربه کند که در مقایسه با پیش بینی قبلی 1.5 درصد بالاتر است و علت آن تا حد بسیار زیادی رونق مجدد و پرقدرت چند اقتصاد بزرگ و مهم دنیا مطرح شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: با وجود احیای اقتصاد، تولید جهانی تا پایان سال جاری میلادی حدود 2 درصد کمتر از پیش بینی های قبل از وقوع همه گیری کرونا خواهد بود؛ خسارت درآمد سرانه نیز تا سال 2022 میلادی برای حدود دو سوم از بازارهای در حال ظهور و اقتصادهای در حال توسعه جبران نشده باقی خواهد ماند.

انتشار این گزارش در حالی است که بانک توسعه آسیا هم در تازه ترین پیش بینی خود که اواخر اردیبهشت منتشر کرد، رشد اقتصادی چین در سال 2021 میلادی را از 7.7 درصد به 8.1 درصد افزایش داد.

گزارش "چشم انداز توسعه آسیا 2021" نشان می دهد که با احیای سالم اقتصاد جهان و پیشرفت اولیه کارهای واکسیناسیون کرونا، انتظار می رود سرعت رشد اقتصاد کشورهای در حال توسعه آسیا به 7.3 درصد بازگردد.

در این گزارش آمده است: با ادامه احیای مستمر فعالیت اقتصاد جهانی از جمله افزایش رشد صنایع تولیدی و رشد صادرات، برخی از جوامع اقتصادی در حال توسعه آسیا شاهد احیای اقتصادی هستند.

بانک توسعه آسیا پیش بینی کرده است، نسبت رشد اقتصاد در سال جاری میلادی به 7.3 درصد برسد و انتظار می رود این میزان در سال 2022 میلادی 5.3 درصد باشد.

در این گزارش به طور خاص ذکر شده است که عملکرد قوی صادرات و بهبود تدریجی مصرف شهروندان چین باعث رشد اقتصادی این کشور در سال جاری می شود.

این بانک رشد اقتصادی چین در سال 2022 را هم 5.5 درصد پیش بینی کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها