کد خبر: 494223
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۱۵:۵۲:۰۴
| |

روسیه علیه رزمایش هوایی ناتو در قطب شمال هشدار داد

روسیه با صدور بیانیه ای ضمن اعلام ناخرسندی از رزمایش اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در قطب شمال، آن را اقدامی تحریک‌آمیز علیه صلح در منطقه دانست و درخصوص تأثیرات چشمگیر آن بر صلح منطقه هشدار داد.

روسیه علیه رزمایش هوایی ناتو در قطب شمال هشدار داد
کد خبر: 494223
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۱۵:۵۲:۰۴

اعتمادآنلاین| دیپلمات‌های روس مستقر در واشنگتن در بیانیه‌ای، رزمایش هوایی ناتو در قطب شمال را محکوم کرده و درخصوص تأثیرات چشمگیر آن بر صلح منطقه هشدار دادند.

به گزارش فارس، روسیه ضمن اعلام ناخرسندی از رزمایش اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در قطب شمال، آن را اقدامی تحریک‌آمیز علیه صلح در منطقه دانست.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، دیپلمات‌های روس مستقر در آمریکا برنامه ناتو برای اجرای رزمایش هوایی در قطب شمال را محکوم کردند.

مأموریت دیپلماتیک روسیه در واشنگتن در بیانیه‌ای، این رزمایش را «تحریک‌آمیز» توصیف کرده و بیان داشتند برگزاری آن تأثیر چشمگیری بر «اعتمادسازی در اروپا» خواهد داشت.

این دیپلمات‌های روس متذکر شدند، رزمایش هوایی ناتو در قطب شمال، نقض تعهدات بین‌المللی در زمینه «تضمین توسعه پایدار و صلح‌آمیز منطقه قطب» محسوب می‌شود.

با اینکه این رزمایش، سال‌های گذشته نیز توسط آمریکا، آلمان و انگلیس برگزار شده بود، رزمایش امسال اندکی پس از نشست شورای کشورهای منطقه قطب شمال برگزار می‌شود که به محلی برای کشمکش لفظی میان وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا تبدیل شد.

با تشدید تغییرات اقلیمی در جهان، یخ‌های قطب شمال رفته رفته در حال آب شدن بوده و آن را به منطقه‌ای برای رقابت قدرت‌های جهانی تبدیل کرده است. روسیه در تلاش است از این منطقه برای احداث یک مسیر تجاری بین‌المللی جدید استفاده کند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در آستانه برگزاری «نشست قطب شمال» با هشدار به غرب گفت: «از دیرباز برای همگان کاملا روشن بوده که قطب شمال قلمرو و سرزمین ماست. ما مسئول تامین امنیت سواحل قطب شمال هستیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها