رئیس سابق موساد:

تقابل نتانیاهو با اوباما و بایدن بر سر ایران، اشتباه بزرگی بود

تمیر پاردو رئیس سابق سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) با بیان اینکه نتانیاهو باعث شد حمایت آمریکا از استراتژی اسرائیل برای تقابل با ایران مختل شود، گفت: اینکه نتانیاهو با دولت‌های اوباما و بایدن وارد تقابل علنی درخصوص ایران شد، یک اشتباه استراتژیک بزرگ بود.

تقابل نتانیاهو با اوباما و بایدن بر سر ایران، اشتباه بزرگی بود
کد خبر: 494261
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۰ ۰۷:۱۸:۰۳

اعتمادآنلاین| رئیس سابق موساد با انتقاد از تقابل نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با برخی دولت‌های آمریکا بر سر ایران، گفت همین سیاست بود که به خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای و غنی‌سازی 60 درصدی توسط تهران منجر شد.

به گزارش فارس، «تمیر پاردو» رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) از سیاست‌های تقابل‌جویانه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی این رژیم در قبال ایران، انتقاد کرد.

پاردو طی سخنرانی در کنفرانس «مئیر داگان» در کالج نتانیا، با بیان اینکه نتانیاهو باعث شد حمایت آمریکا از استراتژی اسرائیل برای تقابل با ایران مختل شود، گفت: «اینکه نتانیاهو با دولت‌های اوباما و بایدن وارد تقابل علنی درخصوص ایران شد، یک اشتباه استراتژیک بزرگ بود».

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، وی خطاب به نتانیاهو پرسید که او چطور جرأت می‌کند بگوید اسرائیل برای تقابل با ایران، کاملا واشنگتن را نادیده می‌گیرد، در حالی که این ایالات متحده است که تمام جنگنده‌ها و تسلیحاتی که تل‌آویو برای دفاع از خود نیاز دارد را به آن ارائه می‌کند.

رئیس سابق موساد اظهارات نخست‌وزیر فعلی این رژیم مبنی بر اینکه ایران یک تهدید موجودیتی برای یهودیان است را «اشتباه» توصیف کرده و اظهار داشت: «ما باید هر کاری برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی انجام دهیم. اما اینکه بگوییم آنها یک تهدید موجودیتی برای ما هستند، اشتباه است. اگر ایران روزی به چنین سلاح‌هایی رسید، تمام یهودیان باید از خاورمیانه فرار کنند».

بر اساس این گزارش، پاردو با بیان اینکه سیاست‌های نتانیاهو بود که دولت ترامپ را به سمت خروج از توافق هسته‌ای ایران ترغیب کرد، افزود: «که باعث شد تهران اکنون غنی‌سازی 60 درصد انجام دهد. ایران هرگز خواب این میزان غنی‌سازی را هم نمی‌دید. اما نبود استراتژی در اسرائیل و دولت ترامپ باعث شد ایران اکنون چند هفته تا سلاح اتمی فاصله داشته باشد».

در حالی ایران را به تلاش برای ساخت تسلیحات کشتار جمعی متهم می‌کند که رژیم جعلی صهیونیستی در جنگ‌هایی که طی حدود 70 سال بعد از تأسیس منحوس خود انجام داده، چند صد هزار نفر را به کام مرگ کشانده و ده‌ها عملیات ترور علیه دانشمندان و چهره‌های برجسته کشورهای مختلف انجام داده است.

همچنین تل‌آویو در حالی از تهدید هسته‌ای ایران سخن به زبان می‌راند که این رژیم کودک‌کش و اشغالگر، به اذعان ناظران بین‌المللی، تنها رژیم دارای سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا است که حدود 400 کلاهک اتمی را در زرادخانه‌های خود انباشت کرده و حتی ترسی از تهدید علنی به استفاده از بمب اتم علیه محور مقاومت در منطقه ندارد.

علاوه بر این، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در تاریخ 21 آذر 1389 با صدور فتوایی، صراحتاََ ساخت و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی را حرام اعلام کرده و فرمودند: «به اعتقاد ما افزون بر سلاح هسته‌ای، دیگر انواع سلاح‌های کشتار جمعی، نظیر سلاح شیمیایی و سلاح میکروبی نیز تهدیدی جدی علیه بشریت تلقی می‌شوند. ملت ایران که خود قربانی کاربرد سلاح شیمیایی است، بیش از دیگر ملت‌ها خطر تولید و انباشت این گونه سلاح‌ها را حس می‌کند و آماده است همه امکانات خود را در مسیر مقابله با آن قرار دهد. ما کاربرد این سلاح‌ها را حرام، و تلاش برای مصونیت بخشیدن ابناء بشر از این بلای بزرگ را وظیفهٔ همگان می‌دانیم».

«دیوید بارنیع» رئیس جدید موساد با تکرار تهدیدها علیه برنامه هسته‌ای ایران، مدعی شد تل‌آویو از خطوط جامعه جهانی تبعیت نمی‌کند زیرا آنها نیستند که عواقب «ارزیابی اشتباه» از تهدید ایران را تحمل کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها