پایان تلاش آزادکاران ایران با 3 مدال طلا، یک نقره و یک برنز

تیم کشتی آزاد ایران با کسب 3 مدال طلا، یک نقره و یک برنز و عنوان نایب قهرمانی به کار خود در جام زیلکوفسکی لهستان پایان داد.

پایان تلاش آزادکاران ایران با 3 مدال طلا، یک نقره و یک برنز
کد خبر: 494272
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۰ ۰۷:۴۷:۰۵

اعتمادآنلاین| رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام زیلکوفسکی لهستان که بعنوان آخرین مرحله از سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی برای المپیک توکیو و همچنین رنکینگ مسابقات جهانی 2021 نروژ محسوب می‌شود، روزهای 18 و 19 خردادماه در شهر ورشو لهستان برگزار شد.

به گزارش مهر، تیم ایران که در 4 وزن و با 8 کشتی گیر و به منظور مشخص شدن تکلیف نفرات اعزامی به بازی‌های المپیک 2021 توکیو در اوزان 74، 97 و 125 کیلوگرم در این مسابقات شرکت کرده بود با 3 مدال طلا مصطفی حسین‌خانی، محمدحسین محمدیان، امیرحسین زارع در اوزان 74، 97 و 125 و یک نقره و یک برنز علی شعبانی و علیرضا کریمی در وزن 97 کیلوگرم و کسب 87 امتیاز بعنوان دوم رسید. تیم‌های آمریکا و لهستان نیز به ترتیب با 130 و 87 امتیاز اول و سوم شدند.

نتایج کشتی گیران کشورمان در این رقابت‌ها به شرح زیر است:

در وزن 61 کیلوگرم مسابقات به صورت دوره‌ای و در دو گروه برگزار می‌شود و رضا اطری در گروه ب در مبارزه نخست با نتیجه 4 بر یک مغلوب نورسلیم سانایف دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان از قزاقستان شد. وی در مبارزه بعدی مقابل جهانگیرمیرزا توروب اف قهرمان آسیا از ازبکستان با نتیجه 11 بر 5 پیروز شد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در این مرحله به مصاف راوی کومار دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از هند با نتیجه 7 بر 4 مغلوب و راهی دیدار رده بندی شد.

وی در این دیدار مقابل نورسلیم سانایف دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان از قزاقستان برای دومین بار با نتیجه 5 بر صفر مغلوب و چهارم شد.

در وزن 74 کیلوگرم مصطفی حسین خانی پس از استراحت در دور نخست در دور مقابل کامیل ریبسکی از لهستان با نتیجه 7 بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد، وی در این خادجی مراد گادجیف از آذربایجان را با نتیجه 3 بر صفر از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد.

یونس امامی دیگر نماینده کشورمان در این وزن در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر مقابل دنیس پالوف از اوکراین به پیروزی رسید. وی در دور بعد مقابل خادجی مراد گادجیف از آذربایجان با نتیجه 4 بر 2 مغلوب شد و با توجه به شکست گادجیف مقابل حسین خانی، امامی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

حسین خانی در دیدار فینال با توجه به حاضر نشدن فرانک چامیزو کشتی گیر کوبایی الاصل و قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از ایتالیا پیروز و به مدال طلا رسید.

در وزن 97 کیولگرم محمدحسین محمدیان در دیدار نخست مقابل کالین مور از آمریکا با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید وی در دور بعد نیز با نتیجه 10 بر صفر سریک باخیتخانوف از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

در همین گروه علیرضا کریمی نیز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف مقابل آبراهام کونیدو روانو کشتی گیر کوبایی الاصل و دارنده مدال برنز جهان از ایتالیا که در دور قبل شریف شریف اف قهرمان جهان و المپیک از آذربایجان را مغلوب کرده بود، با نتیجه 11 بر یک به پیروزی رسید تا حریف محمدیان در مرحله نیمه نهایی شود.

در دیدار نیمه نهایی محمدحسین محمدیان با نتیجه 2 بر 2 مقابل علیرضا کریمی به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. کریمی نیز راهی دیدار رده بندی شد.


در آن سوی جدول نیز علی شعبانی دیگر نماینده کشورمان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل ماگومدحاجی نوراف دارنده مدال برنز جهان از مقدونیه با نتیجه 9 بر 2 به پیروزی دست یافت و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این علیشیر یرگالی دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان را با نتیجه 7 بر 2 مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد.


دیدار فینال بین محمدیان و شعبانی برگزار شد که محمدیان در پایان با نتیجه 1 بر 1 به پیروزی دست یافت و بعنوان نخست دست یافت.

در وزن 125 کیلوگرم امین طاهری در دور اول مقابل اولگ بولتین قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه 5 بر یک به پیروزی رسید. وی در دور بعد مقابل یوسف حمیدا از مصر با نتیجه 6 بر 3 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله بعد، طاهری از دور رقابت‌ها کنار رفت.

امیرحسین زارع دیگر نماینده کشورمان در این وزن، پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر مقابل دیالدین عبدالمطلب از مصر به پیروزی رسید وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی الکساندر کولدوفسکی از اوکراین را با نتیجه 10 بر صفر از پییش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد.

وی در دیدار فینال نیکولاس گویازدوفسکی دارنده مدال برنز جهان از آمریکا را با نتیجه 6 بر 1 (سه اخطاره) مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی نفرات برتر این رقابت‌ها به شرح زیر است:


57 کیلوگرم: 1- استفان میچیچ (صربستان) 2- بکا بوجیاشویلی (گرجستان) 3- محمودجان شاوکاتوف (ازبکستان)


61 کیلوگرم: 1- غلام جان عبداله یف (ازبکستان) 2- کومار راوی (هند) 3- نورسلیم سانایف (قزاقستان) 4- رضا اطری (ایران)


65 کیلوگرم: 1- جان دیاکومیهالیس (آمریکا) 2- ادوارد گریگوریف (لهستان) 3- جوزف مک کنا (آمریکا) 4- واسیلی شوپتار (اوکراین)


70 کیلوگرم: 1- الک پانتالئو (آمریکا) 2- جیمز گرین (آمریکا) 3- حاجی علی اف (آذربایجان)


74 کیلوگرم: 1- مصطفی حسین خانی (ایران) 2- فرانک چامیزو (ایتالیا) 3- خادجی مراد گادجیف (آذربایجان) و دانیار کایسانوف (قزاقستان) 8- یونس امامی (ایران)


79 کیلوگرم: 1- اخسربک گولایف (اسلواکی) 2- رشید کوربانوف (ازبکستان) 3- ماتئوس کامپیک (لهستان) و واسیلی میخایلوف (اوکراین)


86 کیلوگرم: 1- زاهید والنسیا (آمریکا) 2- ساندرو آمیناشویلی (گرجستان) 3- چزاری سادوفسکی (لهستان) و مایلز امینه (سن مارینو)


92 کیلوگرم: 1- زبیگنیو بارانوفسکی (لهستان) 2- ایلیا آرچیا (اوکراین) 3- کریستوف سادوویک (لهستان) و ناتان جکسون (آمریکا)


97 کیلوگرم: 1- محمدحسین محمدیان (ایران) 2- علی شعبانی (ایران) 3- علیرضا کریمی (ایران) 3- علیشیر یرگالی (قزاقستان)


125 کیلوگرم: 1- امیرحسین زارع (ایران) 2- نیکولاس گویازدوفسکی (آمریکا) 3- الکساندر کولدوفسکی (اوکراین) و یوسوپ باتیرمورزایف (قزاقستان) … 7- امین طاهری (ایران)

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها