حسن روحانی، رئیس‌جمهور:

خدا نگذرد از آنها که نگذاشتند روابط ما با برخی همسایگان بهبود یابد / باید با همه کشورهایی که دوست‌دار ایران هستند تعامل داشته باشیم / روابط ما با روسیه به نفع دو ملت، منطقه و جهان خواهد بود/ ایام انتخابات همه به خانم‌ها احترام می‌گذارند

رئیس‌جمهور گفت: خدا نگذرد از آنان که نگذاشتند روابط ما با برخی همسایگان بهبود یابد. کارهای کودکانه و احمقانه کردند و به مراکز دیپلماتیک حمله بردند.

خدا نگذرد از آنها که نگذاشتند روابط ما با برخی همسایگان بهبود یابد / باید با همه کشورهایی که دوست‌دار ایران هستند تعامل داشته باشیم / روابط ما با روسیه به نفع دو ملت، منطقه و جهان خواهد بود/ ایام انتخابات همه به خانم‌ها احترام می‌گذارند
کد خبر: 494378
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۰ ۱۱:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن روحانی، رئیس‌جمهور در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو با تبریک روز دختر و با بیان اینکه دختران بسیار باهوش، عفیف و پاکدامن ایرانی در همه مراکز علمی و تحقیقاتی دوشادوش پسران در علم و دانش و تحقیق و تلاش حرکت می‌کنند، اظهار کرد: امروز آنچه خدا برای مقام زن و دختران مقرر کرده بود در جمهوری اسلامی تحقق یافته است. البته برای حقوق زنان هنوز کارهایی مانده که باید انجام شود و لازم است عدالت جنسیتی و حضور آنان در مناصب تصمیم‌گیری به طور کامل اجرا شود.

به گزارش ایسنا، وی یادآور شد: در این دولت تا نزدیک به 30 درصد حضور زنان در مناصب مدیریتی انجام شد که امیدوارم در دولت بعدی آن چند درصد باقی مانده تا 30 درصد هم اجرا شود تا حداقل‌ها در این زمینه انجام شده باشد.

روحانی با تاکید بر اینکه ما باید همیشه و همواره حقوق زنان را پاس بداریم، افزود: البته ایام انتخابات همه به خانم‌ها احترام می‌گذارند اما نباید چنین باشد. در همه ایام باید به زنان احترام گذاشت و مقام آنان را حفظ کرد.

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم وجود ارتباط دیپلماتیک ایران با کشورهای همسایه تصریح کرد: خدا نگذرد از آنان که نگذاشتند روابط ما با برخی همسایگان بهبود یابد. کارهای کودکانه و احمقانه کردند و به مراکز دیپلماتیک حمله بردند.

وی با تاکید بر اینکه اگر این کارها نبود ما امروز شرایط بهتری داشتیم، اظهار کرد: یکی از همسایگانی که روابطمان را در این هشت سال توسعه داده‌ایم، کشور روسیه است که در دریای خزر با آنان همسایه هستیم و در طرح‌های سیاسی و اقتصادی و نظامی و نیز در فناوری‌های پیشرفته و نیروگاه هسته‌ای همکاری‌های خوبی با آنان داشته‌ایم.

روحانی یادآور شد: در سازمان‌های بین‌المللی هم با آنان همکاری‌های خوبی داریم، همین امروز در وین بین ایران و روسیه و چین یک هماهنگی و رایزنی تنگاتنگی وجود دارد تا از دوران تحریم عبور کنیم.

رییس جمهوری با اشاره به همکاری‌های نظامی با روسیه ادامه داد: با کشور روسیه در زمینه مسائل نظامی، مخصوصا دفاعی همکاری خوبی داریم که بعد از ورود اس-300 از روسیه، روابط ما در این زمینه بسیار گسترده‌تر از قبل شد. روسیه یک همسایه بسیار مهم برای ایران است و روابط ما به نفع دو ملت، منطقه و جهان خواهد بود.

وی با اشاره به مذاکرات قبلی با ولادیمیر پوتین درباره طرح‌های مشترک اظهار کرد: از چند سال پیش با آقای پوتین راجع به طرح‌هایی که دو کشور مشترکا باید در ایران انجام می‌دادند و در زمینه نیروگاه و به ویژه راه‌آهن و برخی موضوعات دیگر گفت‌وگو کردیم و خوشبختانه حرکت‌هایی شروع شد.

روحانی تاکید کرد: انتظار ما این بود که این پروژه کمی زودتر شروع شود اما بروکراسی‌های آن طرف و طرف ما باعث شد پروژه مقداری با تاخیر شروع شود اما امروز خوشحالیم که کلنگ یک پروژه 1.4 میلیارد یورویی زده می‌شود و این کار بزرگ در ریل خودش قرار گرفته و همه اقدامات لازم برای اینکه دولت آینده بتواند این طرح را به افتتاح برساند، انجام شده است. افتتاح یک نیروگاه بزرگ با قدرت 1400 مگاوات اهمیت فراوانی برای منطقه جنوب کل کشور و سواحل مکران دارد.

رییس جمهوری با بیان اینکه همانطور که بارها تاکید کردم این دولت یک‌بار تحریم‌ها را شکسته است، اظهار کرد: ما یک‌بار در سال 94 این کار را کردیم و در سال 1400 هم یک‌بار دیگر تحریم را خواهد شکست.

وی همچنین اظهار کرد: باید با همه کشورهایی که دوست‌دار ایران هستند تعامل داشته باشیم. ما مخصوصاً باید با همسایگان‌مان در تماس نزدیک باشیم.

روحانی همچنین در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به افتتاح طرح‌های ملی کشور از سال گذشته تاکنون، اظهار کرد: این امر برخلاف همه مشکلات ناشی از جنگ اقتصادی دشمن و شیوع ویروس کرونا از افتخارات دولت تدبیر و امید است. متاسفانه اقدامات بزرگی که در طول این سالها در کشور انجام شده دیده نمی‌شود و ما نیازمند گوش شنوا هستیم که بشنود این افتتاح‌ها در دوران تحریم و کرونا از چه ارزش بالایی برخوردار است.

رییس جمهوری افزود: متاسفانه این روزها در اظهارنظرها کسی از تلاش دولت برای آبادانی کشور و روستاها که کارهای بسیار بزرگی در زمینه آب، برق، گاز، راه، زیرساخت‌های دیجیتال و همچنین اشتغال روستایی انجام گرفته، سخنی نمی‌گوید.

وی با بیان اینکه هدف اصلی برنامه افتتاح‌های پنجشنبه این بود که به دنیا بگوییم نه جنگ اقتصادی می‌تواند ما را از تلاش برای آبادانی و توسعه کشور بازدارد و نه کرونا می‌تواند روند حرکت ما را متوقف کند، تاکید کرد: اگر این ترامپ خبیث نبود، در طول این سالها 14 هزار میلیارد دلار دیگر می‌توانست در زمینه آب و برق هزینه شود و افتتاح طرح‌های ملی در این حوزه امروز دوچندان می‌شد.

روحانی یادآور شد: اجرای بخش بزرگی از آنچه تحت عنوان طرح مناطق گرمسیری در دست اجرا بود و نیز انتقال آب از جنوب کشور به استان‌های شرقی و شمال شرقی که بخشی از آن در دو استان به ثمر رسیده و انتقال آب به دو استان دیگر که در دست اجراست، ریل‌گذاری مناسبی برای ادامه مسیر توسعه کشور در دولت آینده خواهد بود.

وی با اشاره به پروژه 19 هزار مگاوات تولید نیروگاهی برق، افزود: افتخار بنده این است که این طرح‌ها را در زمانی که توأمان با فشارهای ناشی از تحریم و کرونا مواجه بودیم، اجرا کرده‌ایم. در دولت تدبیر و امید وعده افتتاح 57 سد را داده بودیم که امروز پنجاه و ششمین سد افتتاح شد و مقایسه این آمار با مجموع 19 سدی که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ساخته شده بود نشان‌دهنده عظمت و بزرگی کاری است که انجام داده‌ایم.

رئیس‌جمهوری اظهار کرد: درحالی که تا سال 92 فقط یک میلیون نفر از روستائیان کشور به آب سالم و پایدار دسترسی داشتند، امروز این تعداد به 10 میلیون نفر رسیده و هر هفته 30 روستای جدید از آب پایدار و سالم بهره‌مند می‌شوند. همچنین در حالی که تقریباً هیچ روستایی به اینترنت پرسرعت متصل نبود، امروز قریب به اتفاق روستاهای کشور از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند و اگر این دولت هیچ کار دیگری جز ارایه این خدمات به روستائیان انجام نداده باشد باز هم خدمات بزرگی ارایه کرده است.

روحانی در پایان تاکید کرد: مردم بدانند که در قدم‌های آخر شکست تحریم هستیم و آمریکا ناچار است تحریم‌ها را بردارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها