هشدار هواشناسی نسبت به رگبار و رعدوبرق در سه استان و مواج شدن دریای جنوب

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ، آورده است: رگبارورعدوبرق گاهی وزش باد شدید موقتی، گاهی همراه با گردوخاگ و با احتمال تگرگ در مناطق مستعد از امروز تا شنبه (20 تا 22 خرداد) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان و شرق هرمزگان ‌پیش‌بینی می‌شود.

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار و رعدوبرق در سه استان و مواج شدن دریای جنوب
کد خبر: 494444
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۰ ۱۴:۱۹:۱۴

اعتمادآنلاین| سازمان هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه موسمی و رشد ابرهای همرفتی بویژه در ساعات بعدازظهر و افزایش ارتفاع موج بین یک تا یک و نیم متر و در فراساحل تا دو متر هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ، آورده است: رگبارورعدوبرق گاهی وزش باد شدید موقتی، گاهی همراه با گردوخاگ و با احتمال تگرگ در مناطق مستعد از امروز تا شنبه (20 تا 22 خرداد) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان و شرق هرمزگان ‌پیش‌بینی می‌شود.

در چنین شرایطی احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌های و معابر، احتمال برخورد صاعقه، و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست. از این رو اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و چرای دام‌ها در مراتع مرتفع و تقویت سازه‌های موقتی توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی همچنین در هشدار زرد رنگ دیگری آورده‌ است: از امروز تا یکشنبه (20 تا 23 خرداد) افزایش ارتفاع موج در فراساحل شرق دریای عمان تا دو و نیم‌ متر ‌پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد شدید، مواج شدن دریا و افزایش ارتفاع موج بین یک تا یک و نیم متر در خلیج فارس، شرق دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان از امروز تا یکشنبه (20 تا 23 خرداد) دور از انتظار نخواهد بود. همچنین این شرایط جوی روز یکشنبه (23 خرداد) علاوه‌ بر مناطق ذکر شده در تنگه هرمز نیز رخ خواهد داد.

در این شرایط جوی احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک و احتمال آسیب دیدن شناورهای سبک، نیمه سنگین، قفس‌ها و تورهای صیادی وجود دارد. از این رو ممنوعیت در شنا، محدودیت تردد قایق‌های کوچک و شناورهای سبک و سنگین صیادی و رعایت احتیاط در صنایع فراساحل از جمله مواردی است که در این شرایط توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها