اماکن دینی در جمهوری آذربایجان بازگشایی شد

بنا به تصمیم هیات دولت جمهوری آذربایجان، در قالب کاهش برخی محدودیت‌های قرنطینه‌ای، مساجد و دیگر اماکن دینی در سراسر این کشور از امروز (پنجشنبه) بازگشایی شد ولی شمار حاضران در مساجد و دیگر اماکن دینی همزمان نباید بیش از 50 نفر باشد.

اماکن دینی در جمهوری آذربایجان بازگشایی شد
کد خبر: 494445
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۰ ۱۴:۲۲:۴۲

اعتمادآنلاین| بر اساس تصمیم ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با همه‌گیری «ویروس کرونا»، در قالب کاهش برخی محدودیت‌های قرنطینه‌ای، مساجد و دیگر اماکن دینی در سراسر این کشور از امروز (پنجشنبه) بازگشایی شد.

به گزارش ایرنا، بنا به تصمیم هیات دولت جمهوری آذربایجان، شمار حاضران در مساجد و دیگر اماکن دینی همزمان نباید بیش از 50 نفر باشد.

این در حالی است که فقط افراد دارای «پاسپورت کووید» (گذرنامه واکسن کووید) می‌توانند در اماکن دینی حضور یابند و باید همچنین از ماسک استفاده کنند .

تصمیم ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان درباره حضور فقط افراد دارای پاسپورت کووید در مساجد و دیگر اماکن دینی و نیز گزارش‌هایی مبنی بر این که کودکان تا سن 14 سال نمی‌توانند در این اماکن حضور یابند، موجب دغدغه‌هایی در میان قشر متدین جامعه این کشور شده است .

در یک ماه اخیر موارد ابتلای روزانه به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان به طور قابل توجهی کاهش یافته است و بر اساس گزارش ستاد عملیاتی هیات دولت این کشور در 24 روز اخیر فقط 68 مورد ابتلای به این ویروس به ثبت رسیده است .

به گزارش منابع رسمی تاکنون در مجموع 334 هزار و 917 نفر در جمهوری آذربایجان با جمعیت بیش از 10 میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا و 327 هزار و 626 نفر از آنها درمان شده و چهار هزار و 948 نفر نیز جان خود را از دست دادند .

در قالب رفع برخی محدودیت‌های قرنطینه‌ای همچنین استفاده شهروندان از ماسک در فضای باز لغو شده و مراکز تجاری بزرگ فعالیت خود را در جمهوری آذربایجان از سر گرفتند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها