توضیح دفتر نماینده سازمان ملل در امور یمن درباره رایزنی‌ها در تهران

دفتر مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد که وی در سفر دو روزه به تهران با مقام‌های ایران درباره پایان دادن به جنگ در یمن تبادل نظر کرد.

توضیح دفتر نماینده سازمان ملل در امور یمن درباره رایزنی‌ها در تهران
کد خبر: 494463
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

اعتمادآنلاین| دفتر «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن درباره سفر دو روزه او به تهران و دیدار با مقام‌های ایران درباره تحولات یمن توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش فارس، دفتر نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد که وی در سفر دو روزه به تهران با مقام‌های ایران درباره پایان دادن به جنگ در یمن تبادل نظر کرد.

دفتر «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن در پیامی توییتری درباره سفر اخیر گریفیتس به تهران توضیحاتی ارائه داد.

دفتر نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن امروز پنجشنبه در توییتی درباره این سفر نوشت: «گریفیتس سفر دو روزه خود به ایران را به پایان رساند، سفری که در‌آن او با محمد جواد ظریف وزیر خارجه و دیگر مقام‌های ارشد ایران برای صحبت درباره آخرین تحولات در یمن دیدار کرد».

در ادامه توضیح توییتری این دفتر آمده است: «آقای گریفیتس تاکید کرد که راه حل جنگ (در یمن ) راه‌حل سیاسی فراگیر و مبتنی بر مذاکره به رهبری خود یمنی‌ها است».

گریفیتس روز سه‌شنبه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و در خصوص ابعاد مختلف بحران یمن و راه‌های دستیابی به صلح و ثبات در این کشور به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن تشریح دیدگاه تهران در زمینه پایان یافتن بحران یمن، به تحولات پس از آغاز بحران در این کشور اشاره و بر ضرورت رفع محاصره از مردم این کشور و تسهیل ارائه کمک‌های انسانی به مردم یمن تأکید کرد.

ظریف با تشریح دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه جنگ راه‌حل بحران یمن نیست، تاکید کرد: تنها از طریق گفت‌وگوهای سیاسی و روش‌های مسالمت آمیز می‌توان به وضعیت اسفبار کنونی یمن که با گذشت شش سال مردم این کشور را در معرض فاجعه انسانی قرار داده است، پایان داد.

در خبرها آمده بود که مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در این دیدار وزیر امور خارجه ایران را در جریان نتایج مذاکرات خود با طرف‌های ذیربط در خصوص بحران یمن قرار داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها