کد خبر: 494479
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۱ ۰۶:۵۳:۲۶
| |

راهکارهای افزایش مشارکت مردم در انتخابات / سبحانی‌نیا: امیدواریم مناظره پایانی به جلب مشارکت مردم در انتخابات کمک کند

یک نماینده سابق مجلس گفت: نقش صداوسیما برای فرصت‌دهی به کاندیداها جهت ارائه برنامه و نیز برگزاری مناظره‌ها اهمیت بسیاری دارد. البته مناظره اول و و دوم چندان نقشی در این زمینه ایفا نکرد. امیدواریم مناظره سوم و پایانی این تاثیرگذاری را داشته باشد و به جلب مشارکت مردم در انتخابات کمک کند.

راهکارهای افزایش مشارکت مردم در انتخابات / سبحانی‌نیا: امیدواریم مناظره پایانی  به جلب مشارکت مردم در انتخابات کمک کند
کد خبر: 494479
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۱ ۰۶:۵۳:۲۶

اعتمادآنلاین| حجت الاسلام و المسلمین حسین سبحانی‌نیا با اشاره به راهکارهای افزایش مشارکت در انتخابات اظهار کرد: نقش صداوسیما در این زمینه برای فرصت‌دهی به کاندیداها جهت ارائه برنامه و نیز برگزاری مناظره‌ها اهمیت بسیاری دارد. البته مناظره اول و و دوم چندان نقشی در این زمینه ایفا نکرد و آنطور که انتظار می‌رفت منجر به افزایش مشارکت نشد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اما به هرحال امیدواریم مناظره سوم و پایانی این تاثیرگذاری را داشته باشد و به جلب مشارکت مردم در انتخابات کمک کند.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به انتقادات مطرح شده از شیوه برگزاری مناظره‌ها اظهار کرد: البته در چگونگی برگزاری مناظره‌ها نیز انتقاداتی مطرح شده و حتی خود کاندیداها نیز به این شیوه معترض بوده‌اند. اینکه طراحی سوالات چگونه باشد و اینکه فرصت پاسخگویی به این سوالات چقدر کوتاه بوده، از موارد اعتراض و انتقاد به مناظره‌هاست که امیدواریم در نوبت سوم اصلاح شود.

سبحانی‌نیا با بیان این‌که «برگزاری نشست‌ها و گردهمایی‌های کاندیداها نیز می‌تواند در جلب مشارکت مردم تاثیر داشته باشد»، ادامه داد: اگر در فرصت باقیمانده هشت‌روزه کاندیداها بتوانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نشست‌ها و گردهمایی‌هایی برگزار کنند و نیز برنامه‌های خود را به صورت مستدل و منطقی به مردم ارائه سازند و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند امکان افزایش مشارکت وجود دارد.

وی یادآور شد: البته از روز 20 خرداد مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی شوراهای شهر و روستا نیز آغاز می‌شود و همین امر می‌تواند به ایجاد شور انتخاباتی در شهرهای مختلف کمک کند تا شاهد مشارکت بیشتر مردم در انتخابات باشیم.

سبحانی‌نیا در پاسخ به این پرسش که آیا امکان مشارکت بالای 50 درصد را برای انتخابات ریاست جمهوری پیش‌بینی می‌کند یا خیر، گفت: الان میزان مشارکت مردم دارد به این عدد نزدیک می‌شود و اگر مواردی که به آن اشاره شد نیز محقق شود امیدواریم که شاهد مشارکت بالای 50 درصد و حتی بیشتر از آن باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها