کد خبر: 494487
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۱ ۰۷:۲۹:۰۰
| |

جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

مذاکرات فشرده‌ای درباره احیای برجام در جریان است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به پیشرفت مذاکرات وین درباره برجام اشاره کرد و افزود که گفت‌وگوهای فشرده‌ای درباره مراحل دقیق ادامه احیای این توافق جریان دارد.

مذاکرات فشرده‌ای درباره احیای برجام در جریان است
کد خبر: 494487
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۱ ۰۷:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| جوسپ بورل در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: ما به‌طور بی‌وقفه در تلاش برای احیای برجام هستیم که همه جنبه‌های آن، فعالیت‌های هسته‌ای و برداشتن تحریم‌ها را شامل می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: من و همکارانم که هدایت مذاکرات وین را برعهده داریم فعالانه با بازیگران اصلی (در خصوص احیای برجام) در تماس هستیم. ما در حال پیشرفت هستیم اما مذاکرات در برخی مسائل از جمله توالی دقیق گام‌ها برای احیای برجام به شکل فشرده جریان دارد.

دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی یک ماه گذشته در وین گردهم آمده‌اند تا این توافق را که آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آن خارج شد احیا کنند.

در جریان آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هیات ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته برای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده اند تاکید کردند.

در این جلسه مقرر شد که ضمن تداوم تماس ها و گفت‌وگوها در سطح کارشناسی، روسای هیات ها به مدت چند روز برای رایزنی و مشورت به پایتخت ها عزیمت کرده و مذاکرات ظرف روزهای آتی دوباره از سر گرفته شود.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت‌پذیر اعلام کرده است که در صورت لغو تمام تحریم‌ها و تحقق تعهدات سایر طرف‌های این توافق بین المللی، به اجرای کامل تعهدات برجامی باز ‌می‌گردد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها