رستم قاسمی، فعال سیاسی:

مذاکرات زمانی موفق است که پشتیبانی مردمی داشته باشد / در سال 1400 مسیر ریل اقتصاد باید تغییر کند

یک فعال سیاسی گفت: نیاز است که در این دوره نیز مردم را برای حضور در انتخابات تشویق کنیم چرا که مذاکرات زمانی موفق است که پشتیبانی مردمی داشته باشد و مردم پشت صحنه دولت باشند.

مذاکرات زمانی موفق است که پشتیبانی مردمی داشته باشد / در سال 1400 مسیر ریل اقتصاد باید تغییر کند
کد خبر: 494494
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۱ ۰۷:۴۴:۰۴

اعتمادآنلاین| یک فعال سیاسی گفت: در سال 1400 فرصت استثنایی داریم که بتوانیم ریل اقتصاد کشور را در بسیاری از زمینه‌ها به کار بیندازیم، در حوزه‌ی مالیات، بیمه و تامین اجتماعی مشکلاتی وجود دارد که باید به صورت جدی مورد بررسی قرار بگیرد برخی از مشکلات قابل اصلاح نیست و نیاز است که مسیر ریل اقتصاد تغییر پیدا کند و امروز بهترین فرصت برای تغییر است.

به گزارش ایسنا، رستم قاسمی در همایش «هواه‌خواه مردم» که پنجشنبه شب 20 خرداد در مسجد امام خمینی (ره) شهر قزوین برگزار شد، تصریح کرد: تا انتخابات 1400 فاصله زیادی نداریم باید ببینیم که چه باید کرد و چرا به اینجا رسیدیم، ما در کشور اسلامی خودمان در حوزه‌های مختلف ثروت‌های فراوانی داریم بنابراین نباید شرایط مردم ایران در حوزه اقتصادی سخت باشد.

وی افزود: علاوه بر موضوعات اقتصادی، در مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نیز مشکلاتی وجود دارد، اما اقتصاد مسئله جدی است که بقیه مسائل را تحت شعاع قرار می‌دهد.

این فعال سیاسی یادآور شد: قرارگاه خاتم الانبیا (ص) بعد از دفاع مقدس زمان طولانی در حوزه بازسازی کشور فعالیت داشت و طرح‌های زیادی انجام داده است، امروز نیز تفکری در کشور وجود دارد که باور ندارند این بازسازی‌ها و نوسازی‌ها توسط ایرانی‌ها انجام شده است.

وی تأکید کرد: بعد از جنگ در شروع بازسازی نیز کسانی معتقد بودند که در داخل ظرفیت بازسازی وجود ندارد و می‌گفتند باید مذاکره کنیم تا کشورهای دیگر که مسبب جنگ بودند برای بازسازی به داخل کشور بیایند اما فرزندان کشور با تفکر ایرانی کارنامه موفقی از خود نشان دادند، همین نگاه هم اکنون در حوزه اقتصاد نیز وجود دارد.

قاسمی با اشاره به تحریم‌ها اظهار کرد: عده‌ای هم‌اکنون می‌گویند که وضعیت معیشتی و اقتصادی موجود در کشور نتیجه تحریم‌ها است، به عنوان کسی که مسئولیت تحریم‌های ادوار قبل را برعهده داشتم تأکید می‌کنم تحریم‌ها تاثیرات خود را دارد اما همه مشکلات ناشی از تحریم‌ها نیست و ناکارآمدی برخی مدیران وضعیت فعلی را رقم زده است.

وی بیان کرد: ما با تحریم‌های فلج‌کننده هم روبه‌رو بودیم اما توانستیم مقابله کنیم، برای تحریم‌ سه مولفه وجود دارد اول اینکه تحریم‌ها رفع شود و این گام مورد علاقه همه است، اما در گام دوم ما باید با تحریم‌ها مقابله کنیم اما این دائمی نیست و صرفاً یک برنامه تاکتیکی است‌؛ از همه مهمتر این است که ما بتوانیم تحریم‌ها را خنثی و از توانمندی و ظرفیت ایران استفاده کنیم.

وزیر نفت دولت دهم یادآور شد: در زمان آغاز تحریم‌ها من مسئولیت وزارت نفت را برعهده داشتم، آن دوران وابستگی‌های ما به خارج از کشور زیاد بود اما بعد از آن ایرانیان خودشان تولید می‌کردند، در گذشته ما نفت داشتیم اما فرآورده‌های نفتی وارد می‌شد ولی به مرحله‌ای رسیدیم که نفت را صادر کردیم و در اوج تحریم‌ها تهدید را به فرصت تبدیل کردیم و بالاترین فروش نفت در سال 90 و 91 رقم خورد.

اگر به توان ایرانیان اعتماد کنیم...

وی افزود: اگر ما به توان ایرانیان اعتماد کنیم پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا می‌کنیم و در حال حاضر هوش و استعداد ایرانیان زبانزد همه کشورها است، در زمان تحریم می‌گفتند در تاریخ فلان پیش‌بینی می‌شود که پالایشگاه از کار می‌افتد اما همچین اتفاقی نیفتاد و پالایشگاه‌های متعددی شروع به کار کردند و طرح‌های بزرگ دیگری مثل گاز پارس جنوبی شروع به کار کرد و پیشرفت خوبی داشت.

قاسمی خاطرنشان کرد: ایران کشوری است که در حوزه نفت و گاز رتبه اول دنیا را دارد، 15 درصد معادن جهان و میلیون‌ها زمین قابل کشت دارد اما نگاه سیاسی باعث شده است که در اقتصاد کشور با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شویم، امروز تنها نسخه شفابخش مشکلات موجود تفکر شهید سلیمانی است.

وی بیان کرد: استان قزوین به لحاظ کشاورزی ظرفیت بالایی دارد و در یک زمانی پیش‌بینی می‌شد که محصولات کشاورزی کل کشور را تأمین کند، هم چنین شهرک‌های صنعتی متعددی در استان قزوین وجود دارد که متاسفانه به دلیل مدیریت نادرست اغلب آن‌ها تعطیل هستند.

این فعال سیاسی یادآور شد: در سال 1400 فرصت استثنایی داریم که بتوانیم ریل اقتصاد کشور را در بسیاری از زمینه‌ها به کار بیندازیم، در حوزه‌ی مالیات، بیمه و تامین اجتماعی مشکلاتی وجود دارد که باید به صورت جدی مورد بررسی قرار بگیرد برخی از مشکلات قابل اصلاح نیست و نیاز است که مسیر ریل اقتصاد تغییر پیدا کند و امروز بهترین فرصت برای تغییر است.

وی تأکید کرد: افرادی می‌توانند این مسیر را تغییر دهند که نگاهی مانند نگاه حاج‌قاسم‌سلیمانی داشته باشیم، امروز برای تأمین آینده کشور نیاز است که مشارکت مردم در انتخابات افزایش پیدا کند، رئیس‌جمهور برای گرفتن تصمیم‌های سخت و شرایط سخت به پشتوانه مردمی نیاز دارد، مشارکت حداکثری در این دوره بسیار اهمیت دارد و باید تلاش کنیم مردم پای صندوق‌های رأی بیایند.

مذاکرات زمانی موفق است که پشتیبانی مردمی داشته باشد

قاسمی بیان کرد: مردم از وضعیت معیشتی و اقتصادی خود گله‌مندند اما با نجابت و همواره از نظام و انقلاب پشتیبانی کردند بنابراین نیاز است که در این دوره نیز آن‌ها را برای حضور در انتخابات تشویق کنیم چرا که مذاکرات زمانی موفق است که پشتیبانی مردمی داشته باشد و مردم پشت صحنه دولت باشند.

وی تاکید کرد: دولت بدهی‌ها و بازپرداخت‌هایی دارد که دولت آینده باید آن را پرداخت کند بنابراین نیاز است که دولت با پشتوانه قوی وارد شود، بعد از مشارکت از همه مردم و فرهیختگان انتظار داریم که فرد اصلح را انتخاب کنند، در برخی از سال‌ها دیده‌ایم که نتایج انتخابات در روزهای آخر تغییر می‌کند و فضای احساسی ایجاد می‌کنند.

این فعال سیاسی اظهار کرد: در بین کاندیداهای اصلح جبهه مقاومت و جبهه انقلاب باید با نگاه به تفکر شهید سلیمانی فردی را انتخاب کنیم که در خدمت مردم باشد، آیت‌الله رئیسی در کاندیداهای جبهه مقاومت اصلح‌ است و ما نباید مانند ادوار گذشته تفرق داشته باشم؛ می‌بایست یک کاندیدای اصلح با ویژگی منحصر به فرد را به عنوان کاندیدای نهایی انتخاب کنیم و شاهد موفقیت جبهه انقلاب باشیم.

وی افزود: امروز در کشور به تفکری مانند تفکر دوران جنگ نیاز داریم آن زمان می‌گفتند که ایران دست خالی است و توانایی مقابله ندارد اما پیروز شدیم، سیدابراهیم رئیسی نگاه جناحی صرف ندارد لذا باید تلاش کنیم مشارکت حداکثری اتفاق بیفتد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها